Harry's Horse Hulstrens of stübben Golden Wings?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

S_uus

Harry's Horse Hulstrens of stübben Golden Wings?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 15:10

Goedemiddag medeBokkers.

Ik ben eens een beetje aan het kijken naar watertrensen met de zogenoemde "Golden Wings" of iets anders wat wondjes tegen gaat in de mondhoeken.

Ik heb mijn pony een tijd lang met lage neusriem gereden en daarmee ging het best goed.
(Hij heeft nogal veel vel bij zn mondhoeken waardoor dat tegen de gecombineerde neusriem ging zitten bij het teugels oppakken, niet heel fijn maar heb er nu een oplossing voor )

Ik rij mijn pony met een Black iron watertrens bit en daar loopt ie super fijn op ! Geeft ook een lekkere smaak.

Maar nu ik weer gecombineerd rij, merk ik dat zijn mondhoeken weer een beetje ruw worden en kleine plekjes hebben (ja ondanks losgelatenheid in kaak en mond en insmeren met vaseline oid) .

Dus, ik ben eens benieuwd naar ervaringen van jullie wbt deze bitten en dan het liefst met foto hoe het ligt in jullie paarden hun mond ( vanaf de buitenkant natuurlijk )

Want ik wil eens zien of het niet ergens anders wondjes kan veroorzaken omdat het beschermende deel ergens anders drukt, of eigenlijk te kort is .

http://www.divoza.com/collectie/paard/h ... trens.html

Bovenstaande is dus van HH het hulstrensje.

En de welbekende golden wings :
http://www.divoza.com/collectie/paard/h ... trens.html

Omdat ik het eerst wil proberen nadat ik jullie reacties afwacht, ben ik dus het meest benieuwd naar de husltrens omdat die aanzienlijk goedkoper is .
Ik weet dat ik bitten kán testen bij divoza, maar daar is de tijd niet voor om even heen en weer te rijden.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen !
Bedankt alvast.

Mizora

Re: Harry's Horse Hulstrens of stübben Golden Wings?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 17:24

Als hij eigenlijk gewoon goed ging op de lage neusriem, waarom blijf je hem daar dan niet gewoon mee rijden?

Met beide bitten heb ik geen ervaring, beide bitten zijn wel in ieder geval zonder smaakje.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 21:05

Dat is mijn vraag niet :)
Ik wilde kijken hoe het weer oppakt en of het probleem waar we tegen aanliepen weg is.
Nee dat van geen smaakje weet ik, maar heb net al een ruiter gesproken want toevallig kwam dit onderwerp naar voren na de lessen die zij geeft.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 23:23

Ik heb het hulstrensje van HH. Erg fijn bit en mooie ergonomisch vorm. Pony loopt er fijn op. Bitringen vallen wel groot, ook bij een bit van 11,5 cm

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 00:48

Dank je wel !
Ondertussen heb ik van een vriendin een stübben te leen gekregen.
Zij gebruikte het toch niet en had de maat van mijn pony.

Vanaf vandaag ga ik er een tijd mee rijden, wilde er van de week niet mee beginnen omdat ik gisteren concours had en daar nooit vooraf teveel veranderingen aan wil toepassen.
Vanavond liep ie er top op !

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 13:11

Ik rijd mijn paard sinds kort met de hulstrens.
Vele bitten geprobeerd maar paard had steeds wondjes in de mondhoek.
Sinds ik met de hulstrens rijd niet meer.

Grootte van bitringen vind ik wel meevallen. De 'goldenwings' zijn echt beduidend groter!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 12:33

Pion schreef:
Ik rijd mijn paard sinds kort met de hulstrens.
Vele bitten geprobeerd maar paard had steeds wondjes in de mondhoek.
Sinds ik met de hulstrens rijd niet meer.

Grootte van bitringen vind ik wel meevallen. De 'goldenwings' zijn echt beduidend groter!

De Stübben bevalt tot nu toe erg goed, en aangezien ik het goedkoper kan overnemen ga ik voor die :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:03

Ik heb zelf voor mijn vorige paard ook zo'n soortgelijk bit gehad maar dan van sprenger

http://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paar ... 16-mm?N=15

Een bit waar mijn dier ( op LT niveau ) heel fijn op liep, en geen wondjes van kreeg, helaas kan ik hem voor mijn 2,5 jarige straks niet gebruiken die heeft een kleiner bekkie.....maar zou hem zeker aanraden

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 01:07

Oh hej thnx! Handig voor mensen die zo'n bit willen proberen.
Want bij Divoza kun je bitten proberen maar alleen sprenger meende ik en ik dacht dat golden wings enkel van Stübben waren.

Bedankt!