Merknaam en logo bedenken/ maken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kagiwaga

Merknaam en logo bedenken/ maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 13:42

Ik wil graag mijn eigen merk ontwikkelen.
Mijn winkel in opzet heet
Meester in Ruitersport.
Welke merknaam zou hier leuk bij staan?
En is er hier iemand die een mooi logo kan ontwerpen?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:52

Je winkel in opzet?
Heb je je naam al laten registreren en een KvK nummer aangevraagd?
Anders zou iedereen je naam kunnen gebruiken/inpikken nu.
Heb je een bedrijfsplan? Hoe zit het met de financiën? Gaat jouw product aanslaan bij klanten? (Is het anders, of juist erg goedkoop, wat maakt jouw product uniek, of zit er helemaal geen paardenwinkel in je buurt waar behoefte aan is?)
Ga je een bedrijfspand/winkel huren of doe je het vanuit huis via een webshop?
Heb je al een bedrijf die jouw producten willen ontwikkelen, of doe je dit zelf?
Als je BTW gaat vragen moet je het ook afdragen; weet je ook hoe dat gaat?
Zo ja: succes met het bedenken en maken van je logo!
Zo nee: Probeer eerst deze vragen te beantwoorden en ga op zoek naar hoe je correct een bedrijf opstart.
Indien je het hobby matig wil gaan doen, kijk dan goed bij de belastingsdienst tot welk bedrag je het hobby matig mag doen en wat de eisen aan een 'hobby bedrijf' zijn.

kagiwaga

Re: Merknaam en logo bedenken/ maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 14:37

Haai haai,
Ik heb al een kvk en btw nummer.
De naam is geregistreerd.
Ik heb leveranciers die voor mij mijn merk producten willen leveren dit gaat om een fabriek die ook bekende merken levert dus een goede kwaliteit.
Er is hier een ruitersport zaak maar ik zit in een totaal andere doelgroep

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 17:35

Dan een ontwerper in de arm nemen die een idee van jou uitwerkt.
Bij "Meester" moet ik denken aan een brilletje en een afstudeer hoed zoals ze die in Amerika hebben, dus misschien kan je dat combineren met een paard.
(Of een paardenhoofd met bril en hoedje maar dan krijg je meer een komisch/cartoon achtig logo en dat wordt niet zo serieus genomen misschien).
En welk merk zou er leuk bij staan?
Meester in ruitersport - professor in harnachement (P.I.H.?) Of gewoon "professor"?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 17:38

Misschien kan TessaDoet wat voor je betekenen? Ze zit hier ook op bokt en maakt erg mooie en originele dingen vind ik! Weet alleen niet of het is wat je zoekt maar je zou haar een berichtje kunnen sturen: memberlist.php?mode=viewprofile&u=68113

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:58

http://www.biird.nl/ ontwerpt ook logo's, ze zit ook op bokt en heeft voor een aantal bekende op bokt ook logo's ontworpen. Haar naam hier is Diaz.
Zij, alsook TessaDoet, zullen vast met leuke ideeën komen die aanleunen aan je bedrijfsnaam.

Er zijn er nog een aantal op bokt, misschien kan je ook wel iemand vinden die dit nog om te oefenen doet en voor een klein prijsje wil maken.

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 00:35

Diaz heb ik naar gekeken maar dat is echt niet wat ik zoek.. Wel bedankt! Ik ga ook even naar tessa doet kijken