equismart control

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

jins

equismart control

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 11:19

ik kwam de equismart control het laatst tegen bij het internetshoppen, en ik had dit nog nooit gezien. Ook toen ik de zoekfunctie op bokt gebruikte kon ik er niks over vinden.
Ik had graag geweten of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben? wat zijn de pro's en contra's hierbij en wat is de specifieke inwerking van deze hulpteugel?
Hetgeen ik eruit afleid is dat het bij meer teugeldruk, de druk over het bit en de neus verdeeld.

hier een linkje naar de website: http://equismartcontrol.be/

maximuss

Re: equismart control

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 11:24

Eerlijk: de familie P.hilipaerts gebruikt het en da's imo niet echt positief. ;-)

Ik heb het ding reeds eerder bekeken en in mijn handen gehad en persoonlijk zie ik er geen toegevoegde waarde in.
Hoe ze het ook draaien en keren: het is een dwangmiddel en het helpt/ vervangt zeker niet het correct trainen van een paard.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 11:31

Heb het even bekeken, maar snap niet eens hoe dit ding werkt.
Daarnaast eens met maximuss.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 11:36

En de paarden in het demonstratie filmpje hebben niet eens zo'n stille hoofd/hals houding. Vind ze vrij onrustig in aanleuning soms..

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 17:14

Nou het enige wat ik vh filmpje vind is dat ik het idee krijg dat Ludotje niet bepaald vooraan heeft gestaan toen de hersencellen werden uitgedeeld. Hij verteld gewoon 4x hetzelfde.

Nergens geven ze echt uitleg over hoe en wanneer dat ding werkt en inwerkt op het paard. Althans niets behalve een vage subjectie beschrijving.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 17:19

@johnnydepony: en ook niet qua diervriendelijkheid ;-)... Da's alom bekend. Vlug veel geld verdienen op de kap van de dieren en dan past zo'n hulpmiddel wel goed in het plaatje :-).

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 17:30

Dat zwarte ponytje lijkt er wel enigzins positief op te reageren. Maar dat jan natuurlijk mooi getruct zijn.

Wat ik, zonder precies te weten hoe dit ding werkt, er vooral van vindt. Je kunt niet loslaten als je paard ontspant. Stel dat je met slof rijdt en je hebt die nodig om hem net ff fijner te laten nageven kun je hem vervolgens laten vieren. Dit ding zit waar die zit. Tenminste dat lijkt mij.