Vorige week is mijn zadel voor de tweede keer gestolen. Eerste keer, drie jaar geleden, was er een Wintec isabell foetsie, nu een Stubben Siegfried VSD (VZH, dressuurgericht). Toen ik noodgedwongen overschakelde van de Isabell naar de Stubben, merkte ik dat mijn paard ruimer liep. Toen ik later nog eens een Isabell probeerde, ging meteen de rem erop. Ik weet niet zeker of de lange zweetbladen niet fijn lagen aan de schouder, of dat mijn paard niet van korte singels houdt. Beide zadels zijn aangepast door een zadelpasser, trouwens. Ik rij recreatief (wandelen en soms dressuur, springen heel zelden). Ik overweeg nu een wintec, maar de zitting van de VSD (http://www.wintec.net.au/product-catego ... ose-range/) lijkt me niet fijn (plastic) en de 2000 en pro all purpose zijn misschien te springgericht. Eigenlijk wil ik gewoon mijn gestolen zadel terug... Heeft hier iemand ervaring met de wintec VZH zadels? Welk model zou het meest in de buurt van mijn Stubben Siegfriedje komen?
Pasterza
Geplaatst: 13-11-14 10:19
.
Laatst bijgewerkt door Pasterza op 06-01-26 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik heb al jaren wintec en ben daar super tevreden over. Ik heb een vzh wintec 500 en een dressuur isabell werth. Vandaag nog 3,5 uur gereden met mn dressuur zadel en geen last van kontpijn. Beide zadels liggen als een huis op mn pony.
Maar elk paard is anders en niet ieder paard zal hetzelfde fij vinden. En dat geld natuurlijk ook voor de ruiter.
Capriootje: Klopt, maar dat kan aan dressuur vs VZH liggen, ik heb haar nooit met een Stubben dressuur gereden. Ondertussen mag ik een stubben dressuur van iemand lenen om te proberen, dus kan ik experimenteren...
Ik heb een wintec vzh zadel te koop. Woon op circa 20-30 min van Antwerpen vandaan. Je kan hem meenemen tegen de prijs om hem te proberen, indien hij niet bevalt dan geld terug en zadel in dezelfde staat terugbrengen.