17,5 of 18 inch Fryso Profile

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Akke_sSpring

17,5 of 18 inch Fryso Profile

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 22:20

Hallo allemaal,

voor mijn paard ben ik op zoek naar een kort dressuurzadel en mijn oog is gevallen op een mooie 2e hands Fryso Profile. Nu is de vraag of ik in dit zadel pas. Ik heb voorheen Wintec en Kent&Masters gereden in 17,5 inch. Dat paste goed. Dit Fryso zadel is ook een 17,5 inch en ik ging er van uit dat dit dus ook zou moeten passen. Omdat dit zadel niet in de buurt ligt wil ik er zeker van zijn dat ik zoveel mogelijk pasonderdelen goed heb dus ik heb gevraagd hoe lang de huidige eigenaresse is en haar confectiemaat. Zij is 1,68 en heeft een maat 38(m/l). Ik ben 1.78 en heb een maat 42 (broekmaat 31/32). Ze heeft mij een foto meegestuurd, uit privace redenen plaats ik die natuurlijk niet maar als ik dat zie dan denk ik niet dat ik in een 17,5 inch Profile pas.

Heeft er iemand een idee hoe dat zit met lengtes en bijpassende maten? Wellicht dat onze posturen overeen komen maar dat mijn maat groter is omdat ik ook 10 cm langer ben???

Informatie over de maatvoering van de Profile is verder ook van harte welkom!! De lengte van de kussens in 18 inch bijvoorbeeld mocht de 17,5 toch te klein zijn...

Princesj

Re: 17,5 of 18 inch Fryso Profile

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 11:22

Ik ben 1.78, jeansmaat 33 en heb een 18 inch, echter heb ik ook erg lange bovenbenen waardoor ik liever 18 inch pak. Mijn vriend is even lang maar veel slanker van postuur en hij zou eigenlijk een 17,5 inch kunnen hebben.

Ik kon niet zo comfortabel zitten in een 17,5 inch K&M, maar geen idee of dat nu door K&M kwam of door de maat van het zadel.

Mocht je willen kan ik het zadel geheel voor je nameten vanavond, pb me dan even.

Akke_sSpring

Re: 17,5 of 18 inch Fryso Profile

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 13:24

Dank je wel, je hebt pb :)