Ons dilemma wat betreft zadels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ivy_power89

Ons dilemma wat betreft zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 21:57

Ja alweer een topic over zadels, maar inmiddels zoveel gelezen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.....

Mijn probleem doet zich voor bij een 3,5 jarige barock pinto die een hele korte rug heeft.
Niets mis mee zou je zeggen...... daar zijn legio's aan oplossingen voor.
Maar helaas is het vrouwtje niet gezegend met een klein achterwerk (al zijn we daar wel heel hard mee bezig) en heeft zij toch een 17.5 tot 18 inch zadel nodig.

Ik heb een tijdje mijn kentaur die ook op mijn arabo fries ligt erop gehad, pasvorm is prima echter is het zadel dus te lang. Hij steekt enkele cm's over zijn laatste rib en heeft er gewoon last van.

Dan begint het drama, zadels vinden met een kort kussen waar het paard en het vrouwtje blij van worden.
Gezien het feit dat hij pas 3,5 jaar is, ga ik gewoon niet duizende euro's uitgeven aan een zadel met bijna de garantie dat hij over een jaar of wat toch weer toe is aan een nieuwe.
Boomloos vind ik vreselijk...... daarbij moet hij toch ook echt de sport in, dus die combinatie valt wat mij betreft wel af (ja als er echt maar dan ook echt niets meer te vinden is)

Hij zal ook over een jaar de verkoop in gaan, dus het is in feite van tijdelijke aard, dit paard is namelijk maar 1.60m en ik ben daar in mijn ogen echt te groot voor.
Al kan hij het wat betreft body prima hebben.

Na controle bij de fysio vandaag bleek wel dat er toch echt een oplossing moet komen.
Voor mij gaat die oplossing echt ver, als ik geen passend zadel kan vinden, zal het plan verkopen toch vervroegd worden. Hij is veel te leuk en wil veel te graag aan het werk om hem te laten staan. Ik wil fair tegenover hem blijven en niet toch maar door rijden omdat ik dat zo graag wil (we zijn toch echt zuinig op hem)

Wie heeft er enig idee, welke zadels er met een kort kussen zijn en 2e hands ook nog in een normale prijsklasse vallen?