thorowgood cob vs kent and masters cob

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ollytje

thorowgood cob vs kent and masters cob

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 14:52

Vandaag een zadelpasser langs gehad voor een van onze fjordjes. Ze had zowel thorowgoods als kent and masters zadels mee. De thorowgood lag toch net iets anders als de kent and masters, ik dacht altijd dat het dezelfde zadels waren alleen dan verschil in kwaliteit (kunstof en leer). Maar er zat toch wel degelijk verschil bij ons in de ligging, weet iemand daar iets meer over?

hoor graag ervaringen met beide zadels en of er echt verschil in zit qua ligging.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 15:25

Dit komt misschien omdat ze een thorowgood cob en een kent&masters klassiek of s-serie heeft gepast. De cob variant bestaat niet in de algehele leren vorm (kent&masters), de S-line is weer een aparte serie van de kent&masters. Alleen de klassieke modellen zijn in volledig leer (k&m), half kunststof (thorowgood t8) en helemaal kunststof (thorowgood t4) te verkrijgen :)

Edit; hier hebben we een k&m klassiek model en een thorowgood cob. Ik heb nog niet op de k&m gezeten, dus ik kan het je verschil niet precies uitleggen. Wel weet ik dat je in de k&m s-serie meer opgesloten zit/diepere zit en je hebt de keuze om de wrong op of onder het zweetblad te hebben. Bij de klassieke modellen en de thorowgood modellen is dat niet mogelijk. Wel zijn de wrongen verplaatsbaar middels klitteband.
Ik heb zelf de thorowgood cob versie. Ik vind het erg fijn zitten, niet extreem opgesloten maar ook geen vlakker zit.

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:51

Volgens mij zijn er van K&M ook cobmodellen hoor, in ieder geval voorheen wel. Ik heb er namelijk ook een getest en die lag heel mooi op mijn pony. Zelfs Fairfax had voorheen een cob model, die heb ik ook getest.
Ollytje, wat voor verschillen vielen je op? Door de goede ervaring met die K&M cob wilde ik misschien een Thorowgood cob als 2e zadeltje aanschaffen. Maar als ze werkelijk zo verschillen is dat misschien niet een slim plan om dat zonder passen te doen.

MoniekV

Re: thorowgood cob vs kent and masters cob

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:19

Op mijn ene paard lag een Thorowgood HW t8 niet goed maar mijn K&M HW ligt wel heel goed... Zadelmaakster had dit ook nog nooit eerder gezien en vond het heel apart en wist zelf ook niet waar het aan lag want ze kon geen verschillen in de zadels ontdekken...