Uitrijdeken kopen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Isamack_x

Uitrijdeken kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 19:12

Hoi,
Ik ben op zoek naar een goede waterdichte uitrijdeken die niet al te duur is. Heeft iemand een goed adresje?
Ik heb een uitrijdeken nodig voor mn verzorgpony die binnenkort waarschijnlijk van mij gaat worden en dan kopen we er alleen het zadel en hoofdstel bij omdat wij ons de rest van de spullen niet kunnen veroorloven. Dus alle dekens die hij heeft blijven waarschijnlijk niet bij mijn pony. Dus eigenlijk ben ik ook op zoek naar een goede 200/300/400 grams winterdeken en een goede fleecedeken...
Zou iemand mij kunnen helpen een paar goede dekens te vinden die niet te duur zijn?

XXX
Isabelle

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:15

Sjira

Re: Uitrijdeken kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:17

Marktplaats :D

Isamack_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 19:21

Die pagony deken vind ik wel echt erg duur...
Ik ben echt op zoek naar iets tot 25 euro.
Ja marktplaats is een optie maar dat vind ik toch niet handig want je weet niet waarom de deken weggaat en of er gebreken aan zitten. Daarom koop ik liever een deken in een winkel of op internet ouzo....

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:21

Pony kopen maar niet de spullen kunnen betalen. Wordt een leuk feestje als er een dierenarts moet komen :')

Dekens onder de 25,- als je geluk hebt in de uitverkoop, en anders tweedehands (misschien...)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:25

Koop 2 goede regendekens en 2 verschillende gewichten liners voor er onder. Dan kom je op dat punt wel de winter door. Volgend jaar niet meer scheren of enkel klein deel, zodat je veel minder gedoe hebt op dat punt. Maar beste zou zijn om toch te kijken of er wat te onderhandelen valt om de dekens die er nu zijn en kennelijk goed passen mee over te nemen.

Isamack_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 19:27

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:27

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:29

Isamack_x schreef:
/3 De pony is het probleem niet want die krijgen we gratis maar hij mag niet gescheiden worden van zn zadel want die is op maat gemaakt dus die is best prijzig... Ik heb al wel een uitrijdeken gevonden maar ik weet niet of het een goede is en of ie waterdicht is....
http://www.ruitersporttotaal.nl/UitrijdekenHoonah
http://www.dekroo.nl/webwinkel/paard/de ... olor:brown
Ik denk dat de tweede sowieso geen optie is omdat hij volgens mij niet waterdicht is.

Beide dekens zijn voor zover ik zie niet waterdicht. Vaak wordt dat er ook duidelijk bij vermeld wanneer dat wel zo is.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:31

Isamack_x schreef:
Die pagony deken vind ik wel echt erg duur...
Ik ben echt op zoek naar iets tot 25 euro.
Ja marktplaats is een optie maar dat vind ik toch niet handig want je weet niet waarom de deken weggaat en of er gebreken aan zitten. Daarom koop ik liever een deken in een winkel of op internet ouzo....

Sorry, maar dan vind ik het niet echt verstandig dat je een pony gaat kopen als je de 35 euro al te veel vind en niet missen kan..........

Je bent er qua de kosten er nog niet aan toe, vrees ik, want je krijgt de pony ook al gratis en dan ook nog niet eens de spullen kunnen veroorloven............

Ik wil het niet voor je gaan bederven, maar wat doe je dan, als het ziek wordt...................
Geloof me altijd heb je extra kosten aan dingen en of dierenartsen, tandarts, inentingen, ontwormingen, hoefsmid, spullen etc.

Kijk op de marktplaats of op de Markt van Bokt, vind je nog 2e hands spullen.......

Maar ik wens je alvast veel plezier en succes toe met de pony.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:37

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:40

is net tenten kamp geweest bij hypo

Isamack_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 19:40

Die eerste lijkt me wel goed van QHP. QHP is een goed merk en gaat niet snel kapot. En dan zou ik het eventueel ook nog kunnen ophalen aangezien ik best in de buurt van Zierikzee woon. Ik woon op de grens van Zuid-Holland en Zeeland

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:10

[/quote]

Sorry, maar dan vind ik het niet echt verstandig dat je een pony gaat kopen als je de 35 euro al te veel vind en niet missen kan..........

Je bent er qua de kosten er nog niet aan toe, vrees ik, want je krijgt de pony ook al gratis en dan ook nog niet eens de spullen kunnen veroorloven............

Ik wil het niet voor je gaan bederven, maar wat doe je dan, als het ziek wordt...................
Geloof me altijd heb je extra kosten aan dingen en of dierenartsen, tandarts, inentingen, ontwormingen, hoefsmid, spullen etc. [/quote]

ze vraagt toch niet of wij het een goed idee vinden dat ze een pony koopt? Hoe weet jij nou dat ze niet teveel geld aan dit soort dingen uit wilt geven JUIST om dat potje niet teveel uit te dunnen?
Ik was na de aankoop van mn paard ook finaal platzak. Is allemaal goed gekomen :)

Isamack_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 20:14

Ik wil eerst de pony kopen en dan moet ik wel een beetje bezuinigen op de andere spullen want het kost natuurlijk allemaal een hoop geld. Als ik dan de dekens iets goedkoper kan krijgen kunnen we de pony misschien ook iets op een iets betere stal zetten. Bovendien als de deken goed is en niet veel kost is dat mooi meegenomen toch? Niemand wil toch te veel betalen voor een deken?

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:16

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:17

Ik zou dan eerder kijken om de spullen van de pony over te kopen ipv geld uit te geven aan overbodige dingen zoals een uitrijdeken... Dat kun je later ook nog kopen als het financieel wat beter gaat.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:20

Mag ik vragen waarom je zo' n dikke winterdeken zoekt , 'normale ' en gezonde paarden hebben die helemaal niet nodig , een 0 grams regendekentje hebben ze hier ook allemaal , net zoals de fleece deken. Maar een hele dikke winterdeken ? Behalve als je wil scheren natuurlijk.

Nu ontopic : je kan als je de dekens op marktplaats niet vertrouwd kwa luis of schimmel ze ook laten wassen . Zijn ze helemaal schoon. Heeft je stal een binnenbak , en gaat je pony op stal , want dan heeft hij geen uitrijdeken nodig .

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:26

De huisdiersuper.nl heeft nu een reflecterende, waterdichte uitrijdeken voor 10 euro. Ik heb hem besteld, erg fijn ding!
Wel alleen nog in maat 135 en 145 (bovenmaat)

Isamack_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 20:27

M'n pony is geschoren dus die uitrijdeken heb ik voorlopig echt nog nodig en een dikke winterdeken is ook nog nodig aangezien hij nog dag en nacht op de wei staat en we voorlopig alleen nog een buitenbak hebben...

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:28

Isamack_x schreef:
M'n pony is geschoren dus die uitrijdeken heb ik voorlopig echt nog nodig en een dikke winterdeken is ook nog nodig aangezien hij nog dag en nacht op de wei staat en we voorlopig alleen nog een buitenbak hebben...

Waarom kan je de dekens niet meekopen dan?

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:30

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:31

Koop gewoon de dekens over. Dan ben je zeker dat ze passen en dat je de juiste hebt. Vraag of ze een prijsje maken.

Isamack_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 20:45

Omdat de dekens best duur zijn. Nou heeft de eigenaar wel een prijs voor een paar dekens dus misschien gaan we dat wel doen. Ik kijk gewoon alvast in de toekomst als ik nieuwe dekens nodig heb!

Isamack_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 20:48