Regendeken wassen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Regendeken wassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 09:18

Ik heb op zo'n fb pagina een leuk regendekentje voorbij zien komen voor mijn shetlander. Het lijkt alsof de vacht van mijn shetlander niet goed water kan af stoten en ze staat dan ook altijd te bibberen als het regent. De deken is nog helemaal goed, dus geen scheuren enzo en nog water dicht. De verkoper heeft er bij vermeld dat de deken niet gewassen is. Ik vraag me dus af maakt dit heel veel uit? Ja het ziet er wat smeriger uit maar kan een deken gewoon in de wasmachine? Ik heb enkel zweetdekens en die mik je gewoon in de was machine maar een regendeken is toch van een andere soort stof. Moet je dan nog ergens rekening mee houden? Is de deken dan nog gewoon water afstotend als hij in de wasmachine is geweest?

Alvast bedankt :D

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 09:23

0 grams regendekens heb ik wel eens in de gewone wasmachine gewassen. Ging prima. De waterdichtheid neemt wel af, dus je zou dan zo'n spray kunnen kopen om hem weer goed waterdicht te maken.

Op Nika kun je trouwens ook goedkope nieuwe regendekentjes kopen.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 09:42

xApple schreef:
0 grams regendekens heb ik wel eens in de gewone wasmachine gewassen. Ging prima. De waterdichtheid neemt wel af, dus je zou dan zo'n spray kunnen kopen om hem weer goed waterdicht te maken.

Op Nika kun je trouwens ook goedkope nieuwe regendekentjes kopen.

Dankje :)

gohya

Re: Regendeken wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 09:44

Doe geen wasverzachter in de machine,dit maakt dat de dekens niet meer waterdicht zijn.
Bij de Lidl heb je spray om dekens weer waterdicht te maken,ook is er een spul wat je in de wasmachine kan doen om het weer waterdicht te maken.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 09:46

gohya schreef:
Doe geen wasverzachter in de machine,dit maakt dat de dekens niet meer waterdicht zijn.
Bij de Lidl heb je spray om dekens weer waterdicht te maken,ook is er een spul wat je in de wasmachine kan doen om het weer waterdicht te maken.

Wasverzachter hebben we niet eens in huis omdat mijn broertje daar allergisch voor is. Toch handig om te weten :) Dan gaan we zo'n spray aanschaffen!

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 10:02

Wassen met Horseware wasmiddel en eventueel daarna insprayen met Bucas spray, ik was de regendekens altijd zo en nooit problemen met de waterdichtheid.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:28

Ook geen gewoon wasmiddel gebruiken hoor! Dan maar beter alleen met water (tot 30 of 40 graden, niet warmer!)
'Niet schoon, toch fris' zeggen wij dan, want 1 dag op het paard in de blub en hij ziet er toch weer niet uit ;)
Spuitbussen impregneerspray zijn ook bij de Action te koop, als de lidl of aldi ze niet hebben :)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 20:58

Dabo schreef:
Ook geen gewoon wasmiddel gebruiken hoor! Dan maar beter alleen met water (tot 30 of 40 graden, niet warmer!)
'Niet schoon, toch fris' zeggen wij dan, want 1 dag op het paard in de blub en hij ziet er toch weer niet uit ;)
Spuitbussen impregneerspray zijn ook bij de Action te koop, als de lidl of aldi ze niet hebben :)

oh goed om te weten anders hadden we er waarschijnlijk wel wasmiddel bij gedaan :') Je hebt wel gelijk dat ze zo weer vies worden. Ik dacht ook al je kan ze ook wel afborstelen mochten er dikke vossen haar aan zitten ( moeten er sowieso af voor hij in de wasmachine gaat ) of dat er zand op zit wat er af geborsteld kan worden. Maar ik kan niet tegen het geluid van een borstel dat over een deken gaat :') geeft het zelfde gevoel als met je nagels over een schoolbord.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:01

Ik doe mijn waterdichte (winter) dekens altijd in de tuin wassen, gewoon met de tuinslang erop, borstel om de viezigheid er aan de buitenkant af te schrobben.. :)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:44

Als je niet tegen het geluid kan, kun je hem misschien afborstelen met een rubberen borstel, die werken prima op dekjes en dekens! :-)
Ik heb van de week mijn witte bucas sunshower gewassen, (wel met bucas-wasmiddel) en die ruikt wel weer lekker fris, maar ziet er nog net zo zwart uit als voordat ik hem ging wassen. nouja, ik overdrijf, hij is wel iets schoner... haha

Tirzaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:54

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 22:18

Regendekens was ik nooit, omdat ze daar dus minder waterdicht van worden. Als je je deken wil wassen kun je het beste even bij de fabrikant navragen hoe je dat het beste kunt doen, dat kan per merk deken nogal verschillen.

De beste optie is natuurlijk een zeer propere shet. Mijn shetmerrietje heeft nu een regendeken gekregen en het is opmerkelijk hoeveel netter dat ding blijft dan de deken van mijn ruin >;) _-:(

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 19:04

Bedankt voor alle tips! Ik heb geen rubberen borstel maar kan er zeker even naar gaan kijken :) Ook ga ik denk ik Bucas Rug Conditioner aanschaffen.

Ik denk wel dat ik de deken ga wassen omdat hij toch ergens anders vandaan komt dan een ruitersportzaak.

Nini1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:10

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 19:31

Allemaal bedankt voor de sites :) Maar ik kan die deken overkopen voor 15 euro *\o/* zo goedkoop kan je ze niet vinden op internet.