Bucas power turnout ook geschikt voor wat bredere nek/borst?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Moos99

Bucas power turnout ook geschikt voor wat bredere nek/borst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 19:34

Hallo,
Ik wil graag ergens deze maand de Bucas power turnout extra classic silver gaan aanschaffen voor mijn merrie. Het is een tuiger merrie, met een dus wat bredere bouw. Nu weet ik dat je bij andere Bucas dekens de uitvoering "big neck" hebt, maar niet bij de turnout als ik dit goed heb begrepen. Kan ik er dan vanuit gaan dat deze een fijne pasvorm hebben? Mijn merrie heeft voor haar recente regen/winter dekens ook gewoon "normale" dekens en dit gaat in principe goed, maar vind soms de nek toch wat te straks trekken en dit lijkt me straks als de dekens 24/7 op moeten blijven niet comfertabel voor haar. Nu las ik alleen van iemand weer dat ze een tinker hadden maar een big neck uitvoering helemaal niet nodig was en juist te groot uitviel. Om een beeld te geven van haar nek:

Afbeelding

Ik hoor het graag!

saden

Re: Bucas power turnout ook geschikt voor wat bredere nek/borst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 19:38

Hier ook een bucas deken. op mijn merries ligt hij goed maar mijn ruin met iets meer bespiering krijg ik druk plekken op de plaats waar je een hals kunt bevestigen. het lijkt mooi te liggen maar de bevestiging van de hals is te hard.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 19:45

saden schreef:
Hier ook een bucas deken. op mijn merries ligt hij goed maar mijn ruin met iets meer bespiering krijg ik druk plekken op de plaats waar je een hals kunt bevestigen. het lijkt mooi te liggen maar de bevestiging van de hals is te hard.

Ik heb vaker gehoord van Bucas en drukplekken, ben er ook best bang voor! Die dekens kosten mega duur, je wilt natuurlijk niet na 2 weken erachter komen dat je paard schuurplekken krijgt.

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 20:21

Kan ik me heel goed voorstellen! ken je niet iemand waar je hem van kan passen?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:54

Bij mijn brede paard passen ze absoluut niet. De paarden die ik ken met bucas die goed zitten zijn allemaal wel smaller.
Bij die van mij is het probleem dat de hals veel te hoog sluit en hem dus bijna stikt.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:59

De bucas irish turnout heb je ook met big neck :) bevalt hier heel goed!