Een bod doen maar niet meer reageren

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

PowerReiner

Een bod doen maar niet meer reageren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 14:10

Iemand hier ervaringen mee?

Ik had een winterdeken op de bokt markt te koop staan, al een behoorlijke tijd zonder reacties dus was zelfs een beetje vergeten dat de advertentie bestond :o .
Ik kreeg anderhalve week geleden een PB van iemand die vroeg of de hals erbij zit omdat deze normaliter wel bijgeleverd wordt bij dit merk. Zo ja deed ze een bod van x inclusief verzendkosten.
Diezelfde dag stuur ik een bericht terug dat er inderdaad een hals bij zit die je naar keuze eraan kan zetten of eraf kan halen, dat ik haar bod accepter, mijn rekeninggegevens gegeven en gevraagd of ze een reply kan sturen met haar adres zodat ik de deken op kan sturen zodra het geld op mijn rekening zou staan. Thuis de deken opgetrommeld en ingepakt zodat ik hem klaar had liggen om op te sturen.

Daarna nooit meer wat terug gehoord, nog een paar berichtjes er achteraan gestuurd maar geen antwoord helaas. In de tussentijd is ze wel aan het reageren op diverse topics.

Moet zeggen dat ik dat erg vervelend vind. Als de deken ineens om een of andere redden niet meer gewenst is kun je dat toch even laten weten?

Meer mensen dit soort dingen meegemaakt?

Rumpleteaser

Re: Een bod doen maar niet meer reageren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:17

Oh ja.... Zo vaak! Daarom ben ik fan van Ebay: als je dan het hoogste bod uitbrengt, MOET je betalen :D Nooit meer gedoe met mensen die wel bieden en dan niks meer van zich laten horen.

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:19

Ik heb dit vorige week meegemaakt in het weggeef topic.. meisje die zelfs vlakbij schijnt te worden die opeens niet meer reageert als ik een afspraak wil maken. Zit nu nogsteeds met iets waar ik iemand blij mee wil maken..

Idd, hoe moeilijk is het om even te sturen dat je geen interesse meer hebt..

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:23

Pff ik ook hier op bokt, cap te koop ze bied 25 euro en vraagt of ik hem direct wil opsturen, nou na betalen stuur ik hem direct op.
Na een dag stuurt ze pb dat ze het geld over maakt en krijg ik haar adres!
Ze maakt echter geen geld over.
En op een pb met de vraag of ze nog interesse heeft reageert ze niet meer.
Ik denk dat ze gehoopt had dat ik de cap zou opsturen zonder het geld al te hebben ontvangen.

maw wel spullen willen ontvangen maar niet betalen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:28

Dit is de laatste tijd heel normaal. Balen,maar je doet er niks aan.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 14:31

Jammer dat dat gebeurt zeg! Hoe moeilijk om even te zeggen dat je geen interesse meer hebt.

Ebay is een goeie, zal ik eens naar kijken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:34

Als zei in topics reageert dan zet je er toch direct even onder of ze nog belangstelling voor de deken heeft aangezien ze niet meer reageert, word van dit soort mensen zo -:(-

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 14:37

Daar heb ik inderdaad over nagedacht maar dat is misschien een beetje overdreven.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:38

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:41

Nee hoor, kun je toch gewoon vragen?
Ik had iemand die ook iets kwam ophalen vandaag maar die zag er van af heeft ook gemailt netjes

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:47

Heel herkenbaar! Ik pak ook pas wat in als ik de betaling ontvangen heb. Dit gebeurt mij echt regelmatig dat ik uiteindelijk toch niks meer hoor na meerdere verzoeken om een reactie. Dat is normaal tegenwoordig.. :O
Laatst bijgewerkt door Phrono op 07-11-14 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:48

Vergeet het gebedel om gratis spullen niet.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 14:49

Nou ze reageert bewust niet meer op mijn berichten, dat lijkt me dan duidelijk genoeg zonder haar te moeten stalken in de topics.

Ik verkoop niet zoveel doorgaans dus dat wist ik niet haha.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:52

heel hinderlijk, maar zulke mensen zijn er helaas..

na twee dagen gewoon een nieuw berichtje sturen met zakelijke strekking:

*naar aanleiding van ons contact dacht ik dat we een principe overeenkomst bereikt hadden, maar nu hoor ik niets meer van je. Mocht ik over 24 uur nog geen reactie hebben ontvangen dan ga ik er vanuit dat je van de koop af ziet en biedt ik mijn artikel opnieuw te koop aan, ik ga dan echter ook niet opnieuw met jou in onderhandelingen in de toekomst. mvg etc..

en verder niet teveel bij stilstaan.. als je het aan je laat knagen, winnen zulke mensen het uiteindelijk en wordt marktplaats of waar je ook verkoopt een poel van wantrouwen en chaga mensen ;)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:59

minikatje schreef:
Vergeet het gebedel om gratis spullen niet.

*streept minikatje af van de lijst met targets om te gaan bedelen en zuigt op het uiteinde van haar pen nadenkend bij wie ze wat kan afkletsen in de toekomst, terwijl ze richting minikatje sist: 'dat is ook niet aardig'. *

ik vind onderhandelen op zich leuk hoor.. en probeer er altijd een leuke deal van te maken zonder dat ik de ander daarin echt kwets.. Dus als ik meerdere artikelen koop een mooie totaalprijs (ik betaal echt niet ieder artikel afzonderlijk), waarbij ik wel rekening houdt met het feit dat het nog wel interessant moet zijn, maar ook in het achterhoofd dat het een hoop geleur scheelt als jij als koper een grotere hoeveelheid afneemt (kleinere kans dat men met losse artikelen blijft zitten die nog lastiger te verkopen zijn)..

maar het echte bedelen om gratis spullen wat ik soms zie.. dan denk ik wel eens dat men te vaak naar programma's als 'extreme Cheapskates' kijkt.

in mijn geval heb ik bijvoorbeeld nog tijdelijke meubelen nodig voor een woning waar ik misschien 1-2 jaar zal verblijven.. ik koop dan ook echt geen dure inboedel en geef ook duidelijk aan wat het doel is.. maar ik zal zulke stukken ook nooit 'doorverhandelen', als ik het niet meer gebruik schenk ik het aan de kringloop.. op die manier kan ik het voor mijzelf een beetje rechtvaardigen dat ik het zo goedkoop wil hebben (gaat gewoon tegen mijn principe in om nieuwe meubelen te kopen of veel geld uit te geven aan iets dat ik misschien net een jaar gebruik).

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 15:00

Heel vervelend maar andersom kan het ook. Bod gedaan op een bontje, werd geaccepteerd, betaald en adres gegeven en gevraagd of ze even het tracking nummer wilde sturen.

Prima, ze zou het meteen op de post doen. Hoorde niets meer, na een week PB en mail gestuurd (werden geopend), geen antwoord.

Na anderhalve week (en nog 2 pb's) eindelijk antwoord "gelieve email te sturen bij problemen want ik vergeet vaak mijn bokt wachtwoord". Origineel was het wel :P.

Bontje was op de post en zou een dezer dagen wel aankomen (weer geen tracking nummer)

Na bijna 2 weken kwam het aan (niet helemaal in de verwachte staat voor "slechts een paar keer gebruikt" maar het is er!)

Poststempel gaf aan dat het de dag ervoor gepost was.

Ik begrijp dat niet. Had iemand geschreven "joh, het lukt me even niet om naar het postkantoor te gaan"...prima dan weet ik dat, het is geen "leven of dood"-aankoop immers.

Maar waarom die maffe smoesjes en liegen?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 15:03

Troost je het gebeurt ook met gratis spullen. Heel gedoe om af te spreken en dan nog in het laatste uur afhaken. (want vriend lag nog in bed en ze vond het zielig om hem wakker te maken. -O- Ze wilde wel een nieuwe afspraak maken. Tja, je wil het of je wil het niet maar ik ga niet eindeloos op iemand wachten. Ik heb in dit geval dus ook gezegd dat het over gaat, ben gekke gerritje niet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 15:04

Om zulke dingen moet je je gewoon niet druk maken, zonde van je tijd.
Op naar de volgende koper.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 09:29

romyloverrr schreef:
Heel herkenbaar.
Join the club:
[LZP] Rare mensen op marktplaats deel 6!

Aangezien dit soortgelijke topic (waar ook BoktMarkt wordt/mag worden besproken) erover loopt, hier een slotje.