Bultjes op einde schoft, iemand ervaring?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Myself85

Bultjes op einde schoft, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 22:42

Sinds aug heb ik een nieuw zadel aangeschaft aangezien mijn andere niet meer goed lag. M'n nieuwe zadel is op maat gemaakt. Nu na drie maanden als ik m'n zadel van het paard haal zitten er paar bultjes op het eind van de schoft. Of eigenlijk net naast het midden aan 1 kant. Het is totaal niet gevoelig en verdwijnt na paar uurtjes weer. Het zadel ligt echt super goed en lijkt niet te knellen. Help!! Iemand die hier ook eens mee te maken heeft gehad?

Graag alleen reacties van mensen die hier ook mee te maken hebben gehad of hier vaker van gehoord hebben. Gissen kan ik zelf ook maar dan kom ik er niet uit.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 22:52

Ja, ervaring ermee. Het zijn vaak drukkingen. Een soort vochtblaren die inderdaad niet gevoelig zijn en vlot weer verdwijnen.
Beste is om toch nog een keer je zadel na te laten kijken. In de tussentijd kan je een bontje gebruiken.

Myself85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 23:14

setteke schreef:
Ja, ervaring ermee. Het zijn vaak drukkingen. Een soort vochtblaren die inderdaad niet gevoelig zijn en vlot weer verdwijnen.
Beste is om toch nog een keer je zadel na te laten kijken. In de tussentijd kan je een bontje gebruiken.

Bedankt voor je reactie. Zaten ze bij jou ook op een plek waar het zadel niet drukt of knelt? En toen je zadel goed was, of je een andere had verschenen er meteen geen bultjes meer? Of had dit tijd nodig.

Mijn paard vertoont btw absoluut geen zuur of vervelend gedrag onder het rijden en heeft dus ook geen pijn. Maar zover wil ik het ook niet laten komen.

Hoop dat je me nog wat meer info kunt geben over jou ervaring hier mee

setteke

Re: Bultjes op einde schoft, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 18:37

Ja, ze zaten ook of eigenlijk meestal op een plek waar het zadel niet het paard raakte. Net voorbij de kamer meestal. Dus onder aan de schoft.
Nooit iets gemerkt onder het rijden trouwens. Maar ik vind het niet ok, want er is toch een vorm van wrijving oid.

Bij een ander zadel helemaal geen problemen meer, direct al. Zelfs bij tijdelijk gebruik van een bontje vaak al helemaal geen last meer.
Ik zou jouw nieuwe zadel na laten kijken, is toch niet de bedoeling dat het paard er drukkingen van krijgt.

Succes ermee!

Saaaash

Re: Bultjes op einde schoft, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 18:44

Ik heb precies hetzelfde gehad, zadel laten nakijken maar steeds bleven de bultjes komen en gingen ze soms weg. Ik dacht toen zelf aan een bontje maar dat was het ook niet, toen wilde ik een gelpad kopen en stond ik in de winkel allerlei onderleggers te bekijken van 50 tot 200 (!) euro. De verkoopster kwam naar mij toe en vroeg wat het probleem was, uitgelegd dat het bultjes waren en dat ze er niet gevoelig op was tijdens het rijden en ook niet als je er met je vinger op drukte. Zij raadde mij toen aan om vaker dekjes te verwisselen en met Neutral te wassen en verdorie... het werkt!