Het is aangepast aan onze oudere merrie, ze is bijna 20, met van jongsaf al een hogere schoft en intussen ook een dieper ingezakte rug vanwege de ouderdom.
Nu merken we de laatste weken dat ze ook wat invalt achter d'r schouderbladen. (Wellicht ook van ouderdom, want ze heeft nog een heerlijk dik buikje en staat goed in haar vel / wintervacht.)
Ze wordt 1 à 2 keer per week recreatief (dressuur) bereden (door mijn vriend die leert paardrijden) en 1 keer per week gaat ze op buitenrit (een 2-tal uurtjes). Soms zitten er eens halve dagritten tussen.
Ik denk dat ze stilaan tegen haar pensioen aan is, maar ze werkt heel erg graag en daardoor blijft mijn pa haar ook nog berijden. (Ik heb intussen een jongere merrie gekocht.)
Haar pensioen krijgt ze hier later netjes gewoon op de weide ('s nachts op stal).
Het probleem is dus dat we op zoek zijn naar iets wat de 'leegtes' achter de schouderbladen kan opvullen.
Momenteel ligt onder het zadel enkel een zadeldekje met daarop zo'n 'gel'.
Iemand suggesties?
(Een totaal nieuw zadel aankopen zit er op deze leeftijd niet meer in, aangezien we stilaan aan het beslissen zijn haar misschien volgend jaar op rust te laten staan.)
(Excuses voor de foto's (vuile Lya), ze had hiernet nog lekker gerold op de piste.)