Ik heb een top paard dat op dit moment uitgebracht wordt in het M2, ik loop alleen tegen het punt aan dan mijn paard erg moeilijk is om terug te rijden.
Ik krijg hem goed verzameld op mijn zit en buitenteugel maar dat lukt op concours niet 'snel genoeg'.
Hier bedoel ik dus mee dat wanneer ik een uitgestrekte draf of galop laat zien ik hem niet makkelijk terug krijg aan het eind van de oefening, ik moet dan teveel inkomen met mijn hand waardoor ik het fijne contact kwijt ben.
Thuis is dit ook een probleem maar tijdens de training maakt een volte meer of minder niet uit.
Ik ben nu opzoek naar een bit die ik op concours kan gebruiken (en af en toe in de training) waarbij ik als het nodig is, iets duidelijker door kan komen ipv aan de teugels te moeten gaan trekken.
Ik rij op dit moment met een enkel gebroken standaard bit.
Verder heb ik goed les en doet hij ook verder alles wat ik wil, het gaat alleen om de puntjes op de i in de proef zodat ik wat minder hard hoef in te komen.
Graag rekening houdend met het feit dat deze bitten toegestaan moeten zijn op concours
Oja qua tanden enzo is hij op en top en wordt hij elk jaar gecontroleerd
Thnx!