Momenteel rijd ik met mijn Isabell Werth dressuurzadel, helaas is dit zadel niet passend te krijgen door de lengte van het zadel en de kussen, de vorm van de kussens ter hoogte van de schouder en ook de vorm van mijn paard zijn schoft.
Paardlief is 20-08-2014 door de osteopaat verlost van het e.e.a. aan blokkades, gisteren was ze wederom aanwezig en heeft ze een snelle blik geworpen op mijn paard. Helaas waren er in de relatief korte tijd alweer wat blokkades aanwezig achter het zadel en blijft de bespiering van de schoft achterwege in tegenstelling tot wat er in de afgelopen 2 maanden op de rest van zijn lichaam is veranderd. Kortom we zijn goed bezig maar het zadel belemmert mijn paard.
Het liefst zou ik natuurlijk een maat zadel op de rug van mijn paard gooien maar daar is mijn portemonnee alsook mijn hubbie het niet helemaal mee eens
Wat zoekt mijn paard:
- Zadel met genoeg kamer ruimte, vanwege de hoogte van het paard zijn schoft
- Zadel met meer ruimte in het tussen kanaal als mijn huidige Wintec Isabelle Werth.
- Zadel dat geschikt is voor rond geribte paarden
- Zadel met een inchmaat van 17,5/ 18, maar zo kort mogelijk is in de lengte van het zadel alsook de uitsteekt van de kussen.
- Zadel met veel schoudervrijheid en absoluut geen recht naar beneden lopen kussens.
- Souffle kussens zou een uitkomst zijn gezien de huidige staat van zijn spieren rondom de schoft.
Daarnaast is het zo dat ik niet zo heel groot van stuk ben en wel graag een redelijk gedwongen zitting in mijn zadel wens.. Echter is het zo dat ik met de lengte van mijn bovenbeen in veel zadels niet uit kom met mijn knie en de wrong, echter gaat bij mij de voorkeur naar een 100% passend zadel voor mijn paard en zoek ik voor mezelf liever naar een andere oplossing. Maar wanneer er natuurlijk een zadel is wat ons beide past zou dit super zijn.
Wanneer ik er aan toe komt, zal ik vanavond de lengte van mijn huidige zadel opmeten, met daarnaast ook de breedte van het tussenkanaal. Hieronder alvast een foto van het betreffende paard, vanavond zal ik mijn best doen om een wat duidelijker foto te maken van hem waar je recht op de rug van het paard kijkt.

Alvast heel erg bedankt voor alle input die ik van jullie mag gaan krijgen !