Mijn paard heeft last achter het linker oor. De fyshio heeft er al naar gekeken. Waarschijnlijk komt het door het hangen een keer. Maar het blijft toch een gevoelig plekje. Nu denk ik dat het ook aan het hoofdstel kan liggen. Het zou kunnen dat het wat achter het oor trekt. Nou was mijn vraag aan jullie of het zou helpen om er een bontje te plaatsen. Dat zie je wel eens toch? of zo'n hoofdstel met speciale maantjes eruit voor de oren? Heeft iemand ervaring hiermee. Werken 1 van de 2 producten?
er zijn inderdaad hoofdstellen die het kopstuk verder naar achteren hebben liggen. Dit schijnt erg goed te werken al heb ik er zelf geen ervaring mee. een bontje maakt het imo alleen maar dikker
Als je voor betere drukverdeling een bontje wilt gebruiken dan moet het riempje natuurlijk ook wel een of meerdere gaatjes losser. Dan zou het best kunnen werken.
kwii
Geplaatst: 03-11-14 10:47
Ik heb wel goede ervaringen met een bontje. Waarschijnlijk moeten je bakstukken dan wel een gat losser. En als je zo een met een plasticje er in haalt, even zorgen dat die dus niet op de huid komt. Met zulke hoofstellen geen ervaring, klinkt opzich goed.
Kan het bontje proberen , als het niet werkt alsnog voor het hoofdstel gaan . Thanks.
miccamaaike
Geplaatst: 03-11-14 10:58
Je hebt ook van die gelkussentjes/neopreen voor een betere drukverdeling, die kun je onder het kopstuk doen. Eigenaresse van mijn bijrijdpaard gebruikt er eentje voor betere drukverdeling.
Je kunt ook kijken naar de rambo micklem multi of competition. Deze geeft nauwelijks druk achter de oren. Wij rijden er al een aantal jaren tevreden mee rond
Mijn paard heeft juist last gekregen achter de oren door de Rambo Micklem Multi, zou wel opletten waar je paard precies last heeft.
liespr
Geplaatst: 05-11-14 13:44
Ik heb het volgende hoofdstel gewoon op marktplaats gekocht, nieuw voor 60 eu. Het kopstuk is dikker zodat de druk over groter vlak verdeeld wordt maar hij loopt wel terug achter de oren. Mijn merrie heeft geen klachten meer en loopt er goed op.