Blauwe teugels; waar?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Blauwe teugels; waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 10:46

Hoi,

Ik heb thuis dit hoofdstel hangen:

Afbeelding Afbeelding
Hartstikke leuk hoofdstel, lekker soepel, en staat onwijs leuk bij verzorgpony lief.

Maar, nu komt het probleem: De teugels zijn plakkerig geworden. Of dat nou komt dat ie heel lang in de schuur heeft gehangen (Houten schuur) of dat het gewoon ouderdom is (wat met stug lijkt aangezien ik hem nog geen jaaaren heb). En aangezien ik geen blauwe handen wil tijdens het rijden, wil ik er nieuwe teugels aan.
En daar komt het struikelblok; Ik kan met de beste wil van de wereld geen blauwe teugels vinden in die kleur, waar geen grote stukken zwart aan zitten.
Ik vertik het om er zwarte / teugels met grote stukken zwart aan te doen (en daarbij doel ik op dit: http://goedhard.nl/index.php?action=art ... 78&lang=NL, ) dan rijd ik wel met een ander hoofdstel :P

Dat je leer kan verfen weet ik, maar om nou voor een stel teugels een dure pot leerverf te gaan kopen... Nee bedankt.

Ik weet dat je die kleur teugels hebt voor een touwhalster/sidepull, maar ik rijd toch liever met gewone.

Dus wie heeft de oplossing zodat ik weer gewoon met dit hoofdstel kan rijden of moet ik toch echt touwteugels bestellen? :)

Dabo

Re: Blauwe teugels; waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 19:37

Kun je de plakkerige teugels niet gewoon schoonmaken dan? Flink bewerken met zadelzeep?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 19:39

Ben bang voor blauwe handen? Trek handschoenen aan! :D

Sorry, kan verder geen zinnige tip verzinnen. Voor de rest zou je kunnen investeren in een pot zadelzeep als verf al te duur voor je is.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 19:40

ze hebben bij goedhard geloof ik ook die teugel gripstukken in het blauw. maar dan is het wel koningsblauw zeg maar.

ik heb ook wel eens teugels gehad die inderdaad gingen plakken, is gewoon de ouderdom denk ik.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 03:00

Ik zou gaan kijken naar teugels van biothane, in alle kleuren van de regenboog te koop dus die blauwe kleur zal er vast tussen zitten!
Oa hier hebben ze volledige blauwe teugels: http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/KASSA ... ugels.html je merkt trouwens geen verschil tussen biothane of leer in je hand

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 09:31

heijstek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 15:06

http://nh-artikelen.webklik.nl/page/teugels
hier kun je teugels kopen in verschillende kleuren blauw. Je kunt ze ook laten vlechten in de kleuren blauw die je wilt. Ze maakt ook teugels en andere artikelen naar wens en op maat dus voor speciale wensen, kun je ook mailen.
Ik heb ze zelf ook, en ik ben er zeer tevreden over.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 15:08

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 15:13

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 15:18

Citaat:
Ik weet dat je die kleur teugels hebt voor een touwhalster/sidepull, maar ik rijd toch liever met gewone.

Teugels zijn teugels hoor, dat heeft niet met het hoofdstel te maken.

Biothane teugels ga je zeker in die kleur vinden. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 23:19

Dan ga ik eens kijken naar biothane, allemaal super bedankt!

Saaams schreef:
Ik heb nog wel leerverf staan.
Deze kleur: http://i59.tinypic.com/2ykkm5u.jpg

Ten eerste; Super bedankt voor het aanbod!
ik ga eens rondkijken naar biothane (is wat makkelijker, hoef ik niet nog een set teugels te kopen om te verfen) maar mocht dat niets zijn neem ik contact met je op :D
Mits je aanbod dan nog geld natuurlijk ;)