verschil oude type en nieuwe type startrekk dressuur

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ollytje

verschil oude type en nieuwe type startrekk dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 09:28

Wat de verschillen tussen het oude type Startrekk met enkel zweetblad en het nieuwe type met dubbele zweetbladen?

Zit er ook verschil in de manier van zitgevoel?
heeft het nieuwe type met dubb.zweetbladen geen stabilisatoren meer?
Is de pasvorm van het nieuwe type heel anders?

Ik heb een Duits filmpje bekeken van de verschillen maar mijn Duits is niet zo enorm goed misschien dat iemand het een beetje uit wil leggen?

http://www.youtube.com/watch?v=GR9fPjduf7s

Jessix

Re: verschil oude type en nieuwe type startrekk dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 09:35

Ik heb het nieuwe type nog niet in het echt gezien, maar wat ik op het filmpje zie en zover ik het begrijp is het nieuwe type steviger waardoor de kunststof stabilisatoren zijn komen te vervallen. Het zadel is dan ook minder bewegelijk dan het oude type. Wat er nu wel aan versteviging in zit kan ik niet uit het filmpje halen, maar mijn Duits is ook niet opper best. Verder inderdaad een dubbel zweetblad. De pasvorm ziet er hetzelfde uit.

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 10:04

Ik ben nieuwschierig waar de boom van gemaakt is en of het zadel zich ook nog langzaam aanpast aan de paardenrug zoals het oude model ook doet zeg maar. Omdat hij nu steviger is lijkt het me meer op een boomzadel lijken en zal de pasvorm ook kritischer worden denk?