Beenbeschermers voor dikke benen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Beenbeschermers voor dikke benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 23:27

Heb een Fries met enorm dikke benen, wil graag beenbeschermers, met name op buitenrit. Voor training heeft het nog geen hoge prioriteit. Maar het past allemaal niet... }:0
Gewone Pagony beenbeschermers, passen niet... Andere merken van hetzelfde type maken weinig verschil.

Voorkeur gaat uit naar een harde schaal en verder weinig poespas. Wraps en 3 in 1 hebben geen voorkeur.

Wat zouden jullie aanraden?

Sjira

Re: Beenbeschermers voor dikke benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:36

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 23:45

Naar mijn idee heeft hij nu ook weer niet zulke bizar dikke benen hoor... :P
Ik kan op die site alleen maar strijklappen vinden.

Voor de beeldvorming:
Gewone beenbeschermers van Pagony zijn net te kort om bij het klitteband uit te komen...

Ik zit nu te denken aan Flextrainers van HH, maar ik wil liever gewoon de achterkant van het been beschermd.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:21

Ik heb een fries gereden en had daar de HH elite (zwart met een beetje kleur) beschermers voor. Deze paste haar super in maat full. Maar veel andere paarden met maat full passen deze beschermers niet waarbij ik het geprobeerd heb. De bandjes waarmee ze vast gaan waren telkens te lang. misschien het proberen waard?

wumdydumpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:44

Br pro Max valt ook ruimer uit is mijn ervaring.

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:55

De elastieken van mijn Eskadrons zijn best lang. Nu heb ik een paard met dunne benen en bij de Eskadrons heb ik bijna het tegenovergestelde probleem. Met aantrekken kom ik dan op het elastiek in plaats van het klittenband. Wellicht het proberen waard?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 12:28

Daphneeeej schreef:
Ik heb een fries gereden en had daar de HH elite (zwart met een beetje kleur) beschermers voor. Deze paste haar super in maat full. Maar veel andere paarden met maat full passen deze beschermers niet waarbij ik het geprobeerd heb. De bandjes waarmee ze vast gaan waren telkens te lang. misschien het proberen waard?

Dat klinkt wel goed! Ga ik eens naar kijken! :)

wumdydumpy schreef:
Br pro Max valt ook ruimer uit is mijn ervaring.

Die heb ik nog ergens liggen, zal ik eens proberen!

KimE schreef:
De elastieken van mijn Eskadrons zijn best lang. Nu heb ik een paard met dunne benen en bij de Eskadrons heb ik bijna het tegenovergestelde probleem. Met aantrekken kom ik dan op het elastiek in plaats van het klittenband. Wellicht het proberen waard?

Eskadron vond ik bij een ander paard met flinke benen vind ik ze maar kiele kiele passen...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 12:21

Gisteren de BR Pro Max meegehad om te proberen...
Onderste sluiting ging helaas niet dicht... :(

Eskadron gaat helaas ook niet passen, afgelopen week nog bij het betreffende paard geprobeerd...

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 08:56

Ik heb leren beschermers van HH en die zitten bij mijn paard met normale benen heel ruim..

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 09:04

Hier voor een tinker pagony peesbeschermers en strijklappen, en bij allebei het klitteband 5 cm laten verlegen en nu passen ze erg goed!

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 09:24

Ik ben erg benieuwd naar een foto. Want als het klittenband niet dicht past zou je denken dat de peesbeschermer ook niet mooi het heen omsluit?

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 09:32

L_isanne schreef:
Ik ben erg benieuwd naar een foto. Want als het klittenband niet dicht past zou je denken dat de peesbeschermer ook niet mooi het heen omsluit?

Heb zo geen foto bij de hand, gebruik de peesbeschermers maar 1 keer in de 2 week met springles. Peesbescherms sluiten wel gewoon mooi aan, het probleem alleen was dat het klitteband maar net onder de 'sluiting' zat, dus heb her klitteband laten verlengen zodat deze helemaal onder de sluiting kan.

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 09:42

Ik heb bij een paar peesbeschermers het klittenband laten verlengen bij een schoenmaker. Kostte nog geen 3 euro en nu kunnen ze makkelijk dicht.

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 09:43

Ik heb bij een paar peesbeschermers het klittenband laten verlengen bij een schoenmaker. Kostte nog geen 3 euro en nu kunnen ze makkelijk dicht.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 12:15

MoniekV schreef:
Ik heb leren beschermers van HH en die zitten bij mijn paard met normale benen heel ruim..

Welke zijn dat? Die flex trainers?

Ik wil namelijk graag beenbeschermers die beschermen tegen aantikken. Dat doen die flextrainers helaas niet :(

foscy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 13:00

Ik heb de beenbeschermers van fouganza van de decathlon, deze passen voor mijn fries met redelijk dikke benen :)

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 13:11

Janine1990 schreef:
MoniekV schreef:

Welke zijn dat? Die flex trainers?

Ik wil namelijk graag beenbeschermers die beschermen tegen aantikken. Dat doen die flextrainers helaas niet :(

Nee, volledig leren peesbeschermers. Ze heten Hickstead volgens mij.

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:49

Ik heb nog 3 in 1 beschermers van Harry's Horse liggen. Als je die niet meer dicht krijgt dan is het hopeloos denk ik :P. De beschermers zitten namelijk helemaal rond om de kogel met klitteband vast dus die moeten altijd passen. Je mag ze zo overnemen voor een heel klein prijsje om ze te passen. Ze zijn wel gebruikt maar als ze passen zou je zo nieuwe kunnen kopen!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 07:26

Degenen die echt ruimer vallen zijn die van Kieffer. Alleen nergens meer te krijgen.........
Ik heb toen nog van iemand tweedehands een paar kunnen kopen, maar ik kan ze nieuw nergense meer vinden.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 11:56

Heeft de Fries zijn sokken nog?
Want als dat zo is, zou je wel eens meer schade aan de pezen kunnen toebrengen door een te hoge temperatuur door de peesbeschermers dan dat je je Fries beschermt.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:50

Mijn paard heeft ook flinke benen, extreem voor een warmbloed eigenlijk en mijn ervaring is dat BR redelijk ruim valt, maar eskadron past hem nog beter. Beide hebben harde schaal beschermers!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 07:21

Mijn ervaring met BR is juist dat het heel klein valt. De grootste maat past eigenlijk maar net om ons kleinste paard. En die is ook nog eens heel fijn gebouwd.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 09:38

Ik heb de br air tech misschien maakt dat verschil?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 10:05

Tekna peesbeschermers maat L vallen erg breed en niet super lang (dan krijg je dat probleem namelijk weer)

DkimmelieD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 10:17

Tekna peesbeschermers heb ik in Cob maat voor mijn haflinger. Ik had telkens het probleem dat ze in pony maat niet breed genoeg waren en in maat paard te lang. Ik weet niet hoe de andere maten vallen maar ik ben er zeer tevreden over. Ook het klittenband is ruim genoeg.

http://www.ej.nl/paard/beenbescherming/ ... t_423.html