Dit is een best dik metalen stukje, en prikt dus af en toe in mijn been met draven. Aangezien dat de gang is waarin we het meeste rijden, is dit toch wel een groot probleem. Na even afgekeken te hebben bij andere zadels, heeft mijn zadelpasser een leren hoesje om het metaal gemaakt. De eerste keer dat ik hiermee reed, leek het al beduidend minder te zijn! Maar vandaag ben ik weer gaan rijden, dit keer met een wat dunnere rijbroek, en nu voelde ik het weer heel erg, echt niet prettig. Dat leertje eromheen maakt het geheel misschien wel zachter, maar ook dikker. Geen oplossing dus.
De vorige eigenaar van dit zadel heeft er overigens nooit last van gehad. Waarschijnlijk komt dat doordat zij kortere benen heeft dan ik en dus sowieso al wat kortere beugels, en ik draag mijn beugels relatief ook wat langer dan standaard, dus dat scheelt wel wat gaten. Het zou dus zomaar kunnen dat de vorige ruiter haar been zoveel meer gebogen had, dat zij dit nooit voelde. Of ik kan gewoon minder goed stilzitten ofzo, waardoor het prikt.
In ieder geval: ik wil van dat prikken af en zoek dus een oplossing hiervoor. Ik heb al aan mijn zadelpasser gevraagd of die verbindingsstukken niet losgemaakt kunnen worden zodat het metaaltje ertussenuit kan en daar voor in de plaats een zachter materiaal. Maar dat zou lastig worden aangezien je die stukken niet zo makkelijk los en dan weer vast kan maken. Nu bedacht ik net zelf dat het misschien wel mogelijk is om het gewoon door te knippen? En dan dat metaaltje ertussenuit en zo'n zelfde vormpje uit een stuk leer knippen, die ertussenin zetten, en dan die stroken weer aan elkaar naaien? Zou dat mogelijk zijn of gaat de werking van die verschuifbare V-vorm dan verloren?
Als iemand hier wel een oplossing voor ziet, hoor ik dat graag!

)