Welke sidepull kiezen? Ervaringen met dit hoofstel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Estherbrink1

Welke sidepull kiezen? Ervaringen met dit hoofstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 14:11

Hoi allemaal.

Een vraagje betreft de keuze welk bitloos hoofdstel ik moet kiezen.

Momenteel rijd ik met een FRA pardoes (sidepull), dit werkt goed, maar de ijzeren delen van dit hoofdstel die tegen de huid komen geven wat schuurplekjes. Met name onder de kin.

Ik heb een sidepull touwhalster geprobeerd maar dit geeft weer schuurplekjes op de neus.

Nu kwam ik dit hoofdstel tegen op internet http://www.permicavallo.nl/fianco.php.
Zijn er mensen die ervaringen hebben met dit hoofdstel? Volgens de site schuurt dit hoofdstel niet en ligt het erg stabiel. Er is een mogelijkheid om het hoofdstel te testen, maar wilde graag eerst weten of er mensen ervaring hebben met dit hoofdstel. Ik kon er namelijk nog maar weinig over vinden op bokt.

Ik hoor het graag! :)

nathalie2302

Re: Welke sidepull kiezen? Ervaringen met dit hoofstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:25

Ik heb geen ervaring met het hoofdstel dat je laat zien maar wel met de Barefoot Contour waar ik erg tevreden over ben. Het hoofdstel is zacht (onderlegd) en ook de metalen onderdelen zijn onderlegd met extra leer.
Het anatomisch gevormde kopstuk geeft extra ruimte voor de oren wat mij persoonlijk ook prettig lijkt (neusriem is trouwens ook anatomisch gevormd).

Kortom, ik ben er erg tevreden over en mijn fjord loopt er super op.

Estherbrink1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 15:09

Bedankt voor je reactie! Ik zie dat de barefoot contour wel aardig prijzig is.

Ben benieuwd of er nog ervaringen zijn met de fianco.

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:10

x_SvD_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:16

Heb je al een keer met een sidepull touwhalster met neusbontje gereden? Werkt erg goed namelijk

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:21

Irriteren de gespen of ligt het hoofdstel niet stabiel om het hoofd?

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:41

Ik ken uiteraard jouw budget niet maar zie dat dit hoofdstel met padded kinriem 69,95 kost. De contour heb ik bij hofstede-twekkelo voor 99,95 gekocht.

Inderdaad 30 euro meer maar overal zacht onderlegd, losse bakstukken voor het geval je toch eens met bit wil rijden en een goede kwaliteit leer.

Ik heb verder geen aandelen 'barefoot' hoor (ben niet bijzonder gecharmeerd van de zadels bijvoorbeeld ) maar vind de kwaliteit van de hoofdstellen (ons dochtertje is helemaal blij met de Cedar) super :)

Estherbrink1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 17:28

Ik heb de recensies op de website inderdaad gezien, maar kon verder niets vinden.

Het zijn vooral de gespen die schuren (bij de fra pardoes) en bij het touwhalster bovenop de neus doordat het niet goed aansluit en daardoor gaat schuiven.

Mijn budget ligt rond de 80 euro. Ik zat denk op een verkeerde site zag de barefoot voor 130 euro.

Ik heb nog geen bontje geprobeerd bij de touwhalster sidepull, maar dat had ik wel in gedachten.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:06

Je kunt ook alleen sidepul neus riem nemen, die je aan je gewone hoofdstel kunt bevestigen, stukje goedkoper.