Ervaringen Busse ongebroken bustrens rotate

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Splendesco

Ervaringen Busse ongebroken bustrens rotate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 19:10

Hallo bokkers,

Heeft er iemand ervaring met onderstaand bit (mag uiteraard ook een ander merk zijn)?

Afbeelding
http://www.ej.nl/paard/hoofdstellen-bit ... _1805.html

● ideaal voor paarden die snel het bit vastpakken en daardoor moeilijk nageven
● met dit bit is het mogelijk om aan één kant op het paard in te werken zonder het paard aan de andere kant in de mond te storen
● beide zijden van het bit kunnen onafhankelijk van elkaar draaien
● het bit is zeer comfortabel in de mond, waardoor het paard het bit goed accepteert
● drukt en knelt niet in de paardenmond, zodat "angst" bij het paard voorkomen wordt
● rond hol middenstuk
● gemaakt van RVS
● dikte 14mm

Gebruik momenteel een dubbelgebroken bustrens maar dit lijkt mij een fijn bit. :)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:16

Fijn bitje. :j Ik gebruik 'm voor het springen. Voorheen had ik altijd een ongebroken bustrens, daar was mijn merrie wat stugger op dan op dit bit.

FairLady_

Re: Ervaringen Busse ongebroken bustrens rotate

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:42

het is een iets scherper bit.
mijn paard rijd ik er soms op.

ts is jouw paard op zijn huidige bit te sterk?

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 14:08

Oké super, bedankt Puera!

Nee dat niet FairLady maar ze pakt af en toe haar bit vast en probeert dan onder me vandaan te lopen.
Nu is dat zo weer opgelost want als ik haar een tikje geef op de hals laat ze gelijk weer los.
Maar dit leek mij juist een fijner/zachter bit dan wat ik nu gebruik. Maar dat is dus niet zo?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:13

Ik heb hem in een gebroken variant. Beide helften kunnen ook los van elkaar draaien.
Ik rij normaal met een dubbel gebroken en vond beide minder lopen op dit bit. Dus heb hem maar weer in de kast hangen.

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:28

voor wat jouw paard heeft is het een ideaal bit. dan kan je op het moment dat ze vast pakt net wat duidelijker doorkomen.
alleen wat ik merk dat mijn paard het bit niet helemaal aan durfde te nemen. ik rijd hem nu weer op de kk dynamic bustrens.

wat je ook kan proberen ipv een ander bit. een lage neusriem. dat werkt ook erg goed.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 14:41

Ik wil niet dat ze bang wordt voor het bit maar het is best vervelend wat ze doet.
Dat van die lage neusriem is ook een goede tip, bedankt! :)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 11:12

Ik weet niet of dit bit perse scherper inwerkt dan een dubbelgebroken trens. De inwerking is heel anders vanwege het verschil in het mondstuk.

Ik rij mijn merrie dressuurmatig op een dubbelgebroken bustrens, en met het springen gebruik ik de Busse Rotate. Kan duidelijk verschil merken qua inwerking op mijn paard.

Het is een kwestie van uitproberen wat voor jouw paard werkt qua bit, en eventueel neusriem.