1

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Zou u het vier seizoenspakket dekens kopen?

Poll eindigt op

ja
4 (11%)
nee
21 (61%)
ligt aan de prijs
9 (26%)

Totaal aantal stemmen: 34

lottevdmark

1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 17:06

123
Laatst bijgewerkt door lottevdmark op 24-11-24 20:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Marjo89

Re: Meningen over een concept paardendekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:08

Dat bestaat deels toch al ? Het liner systeem.

Ik heb de instelling dat ik liever meer betaal. Goedkoop is duurkoop
Zo wordt vaak gezegd.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:11

Ik denk dat je meer dan 4 dekens nodig hebt. Immers ga je niet van een 0 grams naar een 300 grams en de 1 zal graag staldekens willen hebben terwijl ik alleen waterdichte dekens gebruik. Ik denk dat het een te complex idee gaat worden als je het echt als pakket wilt aanbieden.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:12

Het liner systeem vind ik ideaal:
Vliegendeken
Wollen deken
Regendeken
Heavy outdoor deken
En een 100/200 duo liner
En een 400 duo liner
Kun je perfect opbouwen.
Het is een investering dat klopt, maar als je zuinig bent en elk jaar reinigt en opbergt gaat die seizoenen lang mee.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:13

Ik vind het op zich geen slecht idee, maar wat mij zou tegenstaan is om 4 dekens tegelijk te kopen van een onbekend merk. Als de deken niet (goed) blijkt te passen, waar je vaak pas na een aantal weken dragen achter komt, dan zit je met 4 dekens ipv 1 waar je niets mee kunt.

Ook denk ik dat veel mensen 's winters met meerdere dekens werken, bijv. 200 g bij normale wintertemperaturen, 300g bij flinke kou, en 400g als het écht koud wordt bijv.

Als je met zo'n concept de markt op wil, zou ik iig de dikte van de winterdeken kiesbaar maken. De een wil 200g, de ander 300g etc.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:18

Ik mis een beetje de innovativiteit in dit idee. Waarom is dit product zoveel beter en handiger dan gewoon losse dekens kopen? Het aanbod in dekens is gigantisch, je moet echt iets unieks hebben om daar tussen te komen.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:18

Ik heb zo'n systeem (rambo optimo) met een ongevoerde regendeken, 4 onderdekens (100/200/300/400gr) ongevoerd halsdeel en een 150gr gevoerd halsdeel. Vind het ideaal, maar was meer dan €650 kwijt voor de set.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:22

Thokkadisje schreef:
Ik mis een beetje de innovativiteit in dit idee. Waarom is dit product zoveel beter en handiger dan gewoon losse dekens kopen? Het aanbod in dekens is gigantisch, je moet echt iets unieks hebben om daar tussen te komen.

Zal voor iedereen anders zijn, maar ik help stalgenoten wel eens door een deken te wisselen en vind het gewoon goor hoe vet de deken aan de binnenkant is. Ik was de liners gewoon na 3 weken dragen in de wasmachine, komen er brandschoon uit, zijn binnen een uur droog (kunnen zelfs in de wasdroger) en kunnen dezelfde dag weer op t paard. Zo vaak wil je een vaste gevoerde deken niet wassen ivm waterdichtheid, dus ligt zo'n vies ding vaak een hele winter op een paard.

Ik vind het heerlijk om mijn schoongepoetste paard onder een schone deken te doen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:26

Ik gebruik in de winter sws meer als 4 dekens,
100 gram voor de beginnende kou
200 gram als het nog kouder wordt
300 gram as het echt koud is
400 als het extreem koud is

En als hij geschoren is combineer ik dekens de dekens dus denk dat je voor een goed pakket hem zelf samen moet kunnen stellen

lottevdmark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 17:27

dank jullie wel voor de feedback! Ik ga weer verder brainstormen.

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:30

LenaBaars schreef:
Ik heb zo'n systeem (rambo optimo) met een ongevoerde regendeken, 4 onderdekens (100/200/300/400gr) ongevoerd halsdeel en een 150gr gevoerd halsdeel. Vind het ideaal, maar was meer dan €650 kwijt voor de set.

Ik gebruik het zelfde systeem en wil niets anders meer!

NicoleD92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 19:35

Is het misschien geen idee om er twee producten van te maken?
Een winter-setje en een zomersetje. De winter werkt dan als je eigen 4-seizoenen dekbed (edit: Dus dat vastmaak systeem, waardoor je een dubbele deken hebt voor als het echt koud is), en het zomersetje kan je dan doen voor regen/vliegen ed.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 00:24

Je idee is leuk, maar het gaat niet werken.
Wij stellen zelf ook wel eens dekensets samen voor de winter.
Regendeken, stal / onderdeken en winterdeken.
Dit verkoopt wel, maar dit omdat die samen te combineren zijn.
Als je het doet zoals jij het hebt staan wordt het hem niet.
Mensen kopen geen vliegendeken in de winter (op een uitzondering na) en mensen kopen ook geen winterdekens midden in de zomer.
Dus je kan dan het beste een mooi winterpakket maken, met evt een rijdeken erbij ipv de vliegendeken.

Vliegendekens worden ook zeker niet door zo veel mensen gebruikt als regen en winterdekens, dus als je die erbij hebt zitten zullen je mensen het pakket niet kopen want er zit een vliegendeken bij.

Je idee is dus leuk, maar zou zomer en winter apart houden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 00:37

Veel mensen werken met stal/onderdekens (100, 200 enz) en daarover gaat dan een (0grams) regendeken, als het paard naar buiten gaat.

Ikzelf heb meerdere dekens, is makkelijk als er toch 1 lek/kapot raakt.
Zo kan ik deze gelijk vervangen voor eenzelfde soort/dikte.

Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 00:43

Bedenk een betaalbare versie van de liners! Ik heb helaas geen 650 euro extra over voor dekens, maar wel 5 aparte dekens in de kast liggen :P

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 08:42

De grootste flauwekul die er is. Ik wil zelf kunnen kiezen welke deken ik koop en 1 pakket is altijd te duur. Ik gebruik geen staldekens en geen zomerdekens of vliegendekens. Alleen regendekens (ongevoerd en een 200 grams en 370 grams).

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 08:50

ik zou een degelijk concept niet kopen, omdat ik eerst wil weten hoe de pasvorm van een deken is, voordat ik een vermogen uitgeef aan een hele set.
Mijn ervaring is dat de pasvorm pas echt goed zichtbaar is na een dag of 2 dragen. Als die bevalt zou ik de set pas aanvullen.

Maar innovatief is het idee niet, want er zijn meerdere merken die met een dergelijk systeem werken.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 08:52

Ik heb gestemd voor ''nee'', want ik hoef geen vliegendeken.
Maar verder zou ik het wel handig vinden

Ssooffzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 08:57

Ik heb voor nee gestemd omdat als een merk mij niet bevalt er niet gelijk 4 heb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 09:01

Als je al voor een pakket gaat dan zou ik eerder gaan voor een serie van 8 dekens, waar je zelf een set van 4 uit mag kiezen, mix en match :) En dan keuze uit bijvoorbeeld;
Vliegendeken, uitrijdeken, regendeken, zomerdeken, 100 grams, 200 grams, 300 grams of 400 grams.

Maar ik ben het met andere mensen eens dat de meeste mensen waarschijnlijk liever wat meer gespreid hun geld uitgeven ipv in 1x een grote klap, en ook dat je de pasvorm wel wil testen voor je meer dekens van hetzelfde merk koopt.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 09:13

Ik zou het ook niet kopen. Pas eens opgeteld wat de dekens kosten die ik minimaal nodig heb. Toen kwam ik al op 800 euro voor alleen de winter en dan heb ik er dus nog meer. Dat ga ik echt niet in een keer uitgeven, dan is het zo grappig niet meer. Ik heb een regendeken voor warme dagen, 0 grams, 150 grams, 300 grams, een extra 300 grams en een onderdeken. Daar komen nog 3 halzen en een halsvoering bij, dat is allemaal Bucas. Vliegendeken heb ik van Rambo, zweetdekens Bucas en Rambo. Imo hebben die merken het gewoon goed voor elkaar en als je je bij een van die merken houdt wat betreft winterdekens kun je alles combineren, dát is ideaal, geen incompleet dekenpakket die in een smak veel geld kost of niet, maar dan heeft het niet de kwaliteit die ik wil.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 09:16

lottevdmark schreef:
Hallo allemaal,

Voor school ( hbo Small business & retail management) ben ik bezig met het opstarten van een eigen bedrijf. Ik zou graag iets willen doen op het gebied van de paardenbranche. Ik heb een idee en ben benieuwd naar jullie mening.

- Ik kwam op het idee om een vier seizoenen pakket van dekens aan te bieden die ik zelf ontwerp of samenstel. Dus een 0 gram regendeken in de lente, vliegendeken in de zomer, (stal)deken herfst en een (300?) gram waterdicht winterdeken. Zo ben je in één keer klaar om een jaar lang je paard te kunnen verwennen met een deken.

Ik ben benieuwd of jullie een vier seizoenspakket zien zitten?
Alvast bedankt :)

Ik gebruik zelf ook het Horseware systeem met de losse regendeken met het liners. Ik vind dit zelf ideaal werken en snel en makkelijk te wisselen.
Liners zijn eenvoudig zelf te wassen.
Vliegendekens gebruik ik nooit

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 09:22

- Je zou eens kunnen kijken of je de markt van de gerecyclede producten kunt betreden. Kijken of je hiervan mooie sterke en duurzame dekens kunt maken. Goed scheurvast OF heel makkelijk te repareren.
- Denk ook aan restproducten, waar anders weinig/niks mee gedaan wordt. Zoals oude autogordels oid.
- Denk aan wat ouderwetsere producten als gewoon wol als voering, maar bijvoorbeeld ook hennep of brandnetel.

Een vierseizoenen pakket zou ik inderdaad ook niet zo snel doen. Wat je misschien wel kunt doen om het laagdrempeliger te maken, is mensen 1 deken aanbieden en als het bevalt korting geven op de rest van het pakket.

Je zou misschien een 'generator' kunnen maken op je website, dat mensen hun eigen ideale deken kunnen samenstellen in lagen (dus een eigen wenselijk pakket samenstellen), maar ook qua kleuren en opdruk - stoere grasprint, het heelal, een stadsaanzicht, een eigen lievelingsfoto, gewoon écht wat anders. Denk daarbij dan weer aan ecologisch verantwoorde kleuringen bijvoorbeeld.

Zei ik zo al brainstormend. ;) Heel veel succes!!