Rider Pro Springzadel Synthetic Neptunus

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

OliLau

Rider Pro Springzadel Synthetic Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 14:47

Ik heb al gezocht in eerdere topics maar die zij niet echt up to date. Ik ben benieuwd naar de mening van mensen over dit zadel, of over het merk.

Ik zoek een springzadel voor de keren dat ik spring, omdat ik in mijn dressuurzadel niet lekker kan springen en af en toe gewoon bijna van het paard afval omdat ik toch te weinig bewegingsruimte heb. Dit zadel gaat max. 1 keer in de week gebruikt worden, en soms wel 3 weken niet, dus het is niet voor dagelijks gebruik. Af en toe een springwedstrijdje, tripalon of een springles zal er dus mee gereden worden.

Graag wil ik jullie mening want ik ben nogal bang voor een miskoop.

IrishDraught

Re: Rider Pro Springzadel Synthetic Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:06

Stalgenoot van mij heeft het zadel en totaal geen steun. Ik zie haar regelmatig op de grond liggen.

Heb er zelf nooit opgezeten dus kan zelf niet oordelen, maar als ik naast mijn dressuurzadel iets zoek zou ik voor een 2e hands merkzadel gaan of eventueel een wintec.

Wij hebben voor 1 paard een kieffer Garmisch (veelzijdig spring gericht) en hier kan je prima een flinke sprong mee maken. En deze zijn 2e hands best aan te komen en geven echt mer steun dan het rider pro zadel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:13

Wel handig om te weten wat je budget is? Wij hebben onlangs een nieuw springzadel gekocht, beste is om een zadelpasser te laten komen zodat je even kan proefrijden. Er zit veel verschil in het ene of het andere zadel. Wij hebben uiteindelijk 4 zadels geprobeerd die ochtend en eentje een weekend op proef gehad.

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 17:15

Ik wil graag een zadel aanschaffen voor 200 euro ongeveer, omdat er bij komt dat ik hem wel opnieuw op laat vullen en aanpassen voor mn paard. Friesam, hoe denk je dan dat het aan het zadel ligt dat ze eraf valt? Hoe bedoel je dat zegmaar? Ik heb nu een anky dressuurzadel en wil niet weer zoveel geld kwijt zijn voor een zadel wat ik tamelijk weinig ga gebruiken. Ik sta zeker open voor een ander 2e hands zadel, maar ik zie nu niks op marktplaats binnen mn budget en met een goede boommaat.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 19:15

Dat komt ws omdat je budget niet erg ruim is, voor dat geld wordt het erg moeilijk om iets te vinden. Om je een voorbeeld te geven, wij hebben ons 4e (of 5e?) hands stubben siegfried zadel ingeruild bij de zadelpasser voor ons nieuwe zadel. De stubben is zeker 15 jaar oud, maar mogelijk ouder, en wij hebben daar 200 euro voor gekregen. Voor een beetje kwaliteit 2e hands (leren) springzadel ben je zo rond de 600 euro kwijt, dan heb je een goede kwaliteit leren zadel met wollen vulling. Dat is handiger om bij te vullen en passend te maken dan een synthetisch zadel.

Op de markt staan deze zadels:

http://www.bokt.nl/markt/ad/300694/nu-300 (kunststof)

http://www.bokt.nl/markt/ad/300933/stub ... 18-mw-boom

die vallen ongeveer binnen jouw budget. Laatste is trouwens precies het type zadel wat wij hadden. De zitting is echt een houten plank, maar je hebt heel veel steun wat erg fijn is.

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 21:10

Ik ga denk ik dan maar een zadelmaker bellen of die wat in de richting van 200 euro heeft, ik wil wel extra nog betalen voor opvullen enzo, maar wil voor t zadel zelf max 250 uitgeven, omdat ik hem dus sowieso laat opvullen wordt het anders wel erg duur voor een beetje springen :) maar bedankt voor het advies, ik denk niet dat ik deze ga halen

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 08:06

lauriluchies schreef:
Ik wil graag een zadel aanschaffen voor 200 euro ongeveer, omdat er bij komt dat ik hem wel opnieuw op laat vullen en aanpassen voor mn paard. Friesam, hoe denk je dan dat het aan het zadel ligt dat ze eraf valt? Hoe bedoel je dat zegmaar? Ik heb nu een anky dressuurzadel en wil niet weer zoveel geld kwijt zijn voor een zadel wat ik tamelijk weinig ga gebruiken. Ik sta zeker open voor een ander 2e hands zadel, maar ik zie nu niks op marktplaats binnen mn budget en met een goede boommaat.

Ja het zadel geeft zo weinig steun en balans en heeft ook amper wrong om je been tegenaan te leggen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 10:34

Ik heb wel eens een paar keer op het vzh zadel gereden. Het viel mij op zich niks tegen, maar je hebt er verder ook niks aan. Ik hou sowieso niet van veel wrong dus ik zat er wel prima op, maar zit natuurlijk 30 x liever op mijn eigen Passier zadels.

200 euro is wel heel weinig, voor 300 euro vind je al een hoop meer, daar heb ik mijn vorige springzadel (Stübben Roxane II) ook voor gekocht en weer voor verkocht.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 13:17

Je hebt steun aan het blok wat onder de wrong zit. De een heeft liever veel blok, de ander weinig. Ook zit je bij het ene zadel meer op je paard, en bij het andere meer er omheen. Klinkt een beetje vaag maar legt het verschil het beste uit. Om te bepalen wat je prettig vindt moet je ze op je paard zien voor de ligging, en er een stukje mee rijden.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 14:01

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 07:39

Friesam: die had ik ook al in een linkje geplaatst :j

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 07:59

SusanH schreef:
Friesam: die had ik ook al in een linkje geplaatst :j

Sorry te haastig gereageerd

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:19

Is wel een fijn zadel voor een nette prijs, en past op veel paarden.