[WN] Mooie boomloze westernzadels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Trotter24

Mooie boomloze westernzadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 23:48

DubbelFun

Re: Mooie boomloze westernzadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 09:18

Tja, alle waar naar zijn geld zeggen ze wel eens.
Ik ken beide zadels niet, maar het zijn beide goedkope namaaksels van bekendere merken.
En waar iedereen zo langzamerhand bekend is met de 'kwaliteit' van boomzadels van bijv. Zadelmarkt, gaat dat ook op voor boomloze zadels die een graantje mee willen pikken nu boomloos bekender raakt.

Een goed merk boomloos zal ook beter zijn waarde houden.

Spaar nog even door voor een zadel wat goed bekend staat.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 09:29

De eerste is een namaak van de Barefoot Arizona Nut.Redelijke kwaliteit volgens de doorgewinterde boomlooskenner,tweedehands staan die hier nog regelmatig te koop.

De tweede durf ik niks over te zeggen,maar boomloos past niet op ieder paard,dus ik zou het persoonlijk niet aandurven.Daarnaast wat mijn voorgangster al zegt. Het is moeilijk om onbekende merken weer kwijt te raken.

Als je budget genoeg is zou ik ook uitkijken naar een boomloos zadel van een goed bekend merk waarvan bekend is dat de kwaliteit er ook naar is.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 10:27

De 1e heb ik mijn boomloze zadel weg. Na 3 jaar licht deze nog steeds goed. (wordt jaarlijks gecontroleerd).

Heb overigens niet dit zadel, maar een ander soort. Bij de bosrand kan ze je goed helpen, ze heeft van alles wel wat en er is veel mogelijk. Gewoon haar even vragen.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 10:43

Ik zou ze beiden niet op de rug van mijn paard willen hebben. :o Vanwege de lage prijs ga je ook weer besparen op de kosten als fabrikant (zie beugelophanging/pasvorm). Ik zou meer gaan voor een Bob Marshall of als je budget dat niet reikt: Een Barefoot is ook een fijne optie.
Laatst bijgewerkt door Mayflower_ op 27-10-14 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 10:48

de 1e is een mooi zadel en een vriendin van mij heeft ze allebei haar paarden is een mooie kwaliteit.
zelf heb ik een Barefoot Arizona daar ben ik zelf erg over te spreken :)

Trotter24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 18:50

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe! :D

Ik begrijp dat dit geen topkwaliteit zal zijn, maar zo af en toe voor recreatief gebruik zal ie best ok zijn, niet?
Ik kwam deze zadels tegen en was gewoon benieuwd naar wat jullie vonden en wat de ervaringen ermee zijn. Ben zelf aan het sparen voor een "echt" westernzadel aangemeten door Eurohorse, maar hoor steeds meer over boomloos dat ik me afvroeg of dit ook wat is.
Ik vind ze er namelijk best netjes uit zien en zoals ik al zei hoor ik toch steeds meer positieve verhalen over boomloze zadels..

Wieze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:55

Ik ben compleet overstag gegaan voor de Freeform western, wat een heerlijk ding en kwaliteit!

Trotter24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 19:05

Heb je daar een foto van Wieze?!

Wieze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 19:39

Google is your friend ;) http://www.skyriding.be/producten/zadel ... orm?page=1
Ik heb niet meteen foto van m'n eigen zadel maar ik heb gewoon donkerbruin. Je kan hem wel volledig zelf samen stellen en alle kleurtjes kiezen als je hem nieuw koopt. Maar dat wou ik niet ik wou het sec :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:18

Die Freeform All Round ziet er wel leuk uit.