Ik ben van plan een nieuwe singel te kopen voor mijn paard, maar ik twijfel nog wat waar ik het beste voor zou gaan. Ik zou graag een touwsingel kopen, ropermodel, maar ik geraak er niet uit wat nu de verschillen zijn tussen mohair en alpaca touwsingels. Ook heb ik er gevonden met een mengeling van mohair en alpacawol. Iemand die de pro's en contra's van beide materialen kent? Of wat het meest geschikt zou zijn voor een singel. Het gaat om een eerder rond paard waarbij het zadel al wel eens wil schuiven. Het zadel past trouwens perfect, het schuiven komt hoogstwaarschijnlijk uit een scheefheid in de schouder of te weinig bespiering in de schouder, daar wordt vanzelfsprekend aan gewerkt.
gaucho
Geplaatst: 24-10-14 15:08
Ik heb zelf alleen ervaring met mohair (bevalt erg goed )
Volgensmij zou Alpaca nog iets zachter moeten zijn, maar ik vermoed dat dat in jouw situatie niet zo van belang is.
spicegirl
Geplaatst: 24-10-14 19:14
niet heel veel verschil. (heb beiden gehad ). alpaca is idd alleen nog zachter..
Ik heb nu een roper model van Mohair en hij bevalt voor de ruin erg goed. Was ook ergens in een topic een advies van Gaucho en heb voor hem al meerdere geprobeerd, dus ben er erg blij mee. Ik wilde eigenlijk alpaca, maar die was er niet in zijn maat op dat moment. Beetje gevoeld en getrokken en toen de mohair gekozen. En wol was bij hem niks. Wel weer bij de merrie en hengst, dus zegt echt iets over hem.