Ik wil voor mijn pony een Trust bit bestellen. Maar nu heb ik een aantal vragen.
- Hoe is jullie ervaring met deze bitten? - Hoe vallen deze bitten? - Andere bitten misschien met goede resultaten?
Mijn pony is best lastig met bitten. Heb al verschillende soorten bitten geprobeerd maar niks met goede resultaten. Rijd haar nu met een dubbel gebroken trensje dus mijn voorkeur gaat weer uit naar dubbel gebroken trensje.
Hier een hele goede ervaring. Heb ook heel veel soorten bitten geprobeerd en dit is het 1e bit waar mijn paard echt fijn op loopt. Neem het bit goed aan en hij schuimt ook mooi. Valt qua maat gewoon normaal. Wat ik ook heel fijn vind is dat de bitten gevormd zijn naar de mond en ook verkrijgbaar zijn in wat dunnere maten voor paarden die niet veel ruimte hebben in de mond.
Oke goed om te horen. Ja ik wil ooit nog eens met een stang en trenshoofdstel rijden en wil dan tegen die tijd toch gaan kijken voor de bitten van Trust. Het bitje wat hij nu heeft, daar loopt hij goed op dusja.. Ik moet er nog even over nadenken Ook binnenkort nieuw zadel dus tikt dan wel aan
Horseware
Geplaatst: 31-10-14 20:31
Hier een paard dat lang niet alle bitten accepteert maar erg fijn loopt op zowel een trens als op een stang en trens van Trust
Ik heb ook een dubbelgebroken Trust bit en ben er heel tevreden over. Ik had de Sprenger dubbelgebroken bustrens, maar mijn paard wilde weglopen op de poetsplaats als ik ermee aan kwam lopen en ik kreeg het bit bijna niet meer in, want hij hield zijn kaken stijf op elkaar. Ik denk dat dat bit te zwaar was voor hem. Dus toen een Trust dubbelgebroken bustrens gekocht en nu doet hij zelf zijn mond open als ik het hoofdstel om doe. Dus hij vindt dit bit duidelijk veel prettiger.
Mijn paard deed alleen haar mond open als ze een suikerklontje kreeg. Nu met mijn trust bit doet ze zelf haar mond open zonder suikerklontje. Ik vind het een geweldig bit wil nu niks anders meer.
Ik heb ook heel lang met een trust gereden. Veel geprobeerd maar trust accepteerde ze het beste. Helaas blijkt (na bitpasser) mijn paard anatomisch gevormde bitten niet prettig te vinden. Bit is dus ook te koop Dubbelgebroken anatomisch gevormde bustrens maat 12,5