Wintec stockzadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Loba1

Wintec stockzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 10:53

Hoi allemaal,

Ik ben opzoek naar een zadel voor mijn paard. Boomloos valt af voor mij en een tweedehands wil ik ook liever niet.

Nu viel mijn oog op een stockzadel van Wintec: lichtgewicht, met Cair kussen systeem en vervangbare kopijzers etc:

http://www.wintec.net.au/product/wintec ... ng-fender/

Iemand hier ervaringen mee?

Vanwege mijn rug heb ik een stevige zit nodig, dus zo'n stockzadel lijkt me opzich wel wat.

Ben benieuwd! *\o/*

Minimus

Re: Wintec stockzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:57

Ik heb een stockzadel gehad :) Geen van wintec overigens, ik ben niet zo'n fan van het merk en zijn zadels ;) Een traditioneel Australisch stockzadel weegt echt veel, haha dus zo'n lichtgewicht zou wel handig zijn :P Mijn ervaringen met een stockzadel zijn dat het heerlijk zit mits het goed past! Je zit stevig maar toch ook vrij en als je zachter wilt zitten kun je altijd nog een bontje/schapenvacht op het zadel leggen :D

Loba1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 12:15

Bedankt voor je reactie! Waarom ben je niet zo'n fan van wintec? Heb je er slechte ervaringen mee? Waar heb jij je stockzadel gekocht? :)

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:08

Graag gedaan! Ik heb drie wintecs op mijn paard gehad en in alle zat ik scheef of vond mijn paard het zadel niks of beide. Voor anderen werkt het prima en ik vind het CAIR systeem op zich wel een goeie zaak. Luchtkussens is wel beter dan wol ;) Maar voor mij werkt het niet. Ik heb mijn zadel geruild tegen mijn westernzadel :) Mijn pony werd breder en mijn westernzadel groeide niet mee :P Ik kende iemand met een stockzadel die goed lag op mijn pony, en die wilde graag mijn western omdat het stockzadel te breed was voor op haar pony. Zodoende :D Koop alsjeblieft geen stockzadel van 250 euro, dat is echt zadelmarkt kwaliteit... Misschien kun je met wintec overleggen of ze een testzadel hebben van het stockmodel :)

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:14

http://www.wintec.net.au/product-catego ... r-saddles/

Is dat trail zadel niks voor je? Ik heb zelf de wintec 500 dressuur, de nieuwe versie. Ben er helemaal weg van, terwijl ik jarenlang met prestige heb gereden. Daarvoor ook het oude type Pro dressuur gehad, ook erg blij mee geweest.

Loba1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 13:31

Thanks again :) Ik heb zelf een draver, ze heeft een normale vlakke rug (volgens mij :o ) dus heb enigzins goede hoop op de pasvorm van de wintecs.

wwillemijn: dat western trail zadel is naar mijn mening te weinig aanpasbaar, volgens mij kan je daar geen andere pommel/boom in steken en kan je de kussens ook niet aanpassen als het nodig is.

farmershill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:40

Ik heb zelf deze http://www.wintec.net.au/product/wintec-pro-endurance/
Dit zadel geeft de ruiter veel steun en zekerheid en op mijn Paso Peruano met korte rechte rug ligt het als een huis.
Ik ken iemand die rijd trec en endurance met dit zadel en heeft er al heel wat km-ters op zitten, het zadel blijft er mooi uit zien.
leuk voordeel is ook dat je er dressuur en veelzijdigheiddekjes onder kunt leggen

Tamsin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:44

Ik heb een stockzadel van Norton, heeft een beetje flexibele boom, zit heerlijk, is stevig en weegt heel weining.
Ik heb daarnaast een originele van leer uit Australie, die weegt 4x zo veel. Daarmee lijkt opzadelen haast op gewichtheffen :D
Ze zijn in aanschaf een stuk goedkoper als de Wintec maar je kunt de boom niet aanpassen.

Loba1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 14:10

Oké, ik wil zowieso een zadelpasser laten komen die verstand heeft van de wintec zadels. Ik ga geen zadel op de gok kopen, zeker niet een zadel van die prijs :o Norton zegt me niet zo veel, de wintecs spreken me juist vanwege de aanpasbaarheid zo aan. Ik zou eigenlijk het liefst een zadel zonder boom willen.. Heb een aantal boomloze zadels geprobeerd, maar ik krijg na een zeer korte periode van rijden een zeer vermoeide rug ;( Dus die vallen helaas af...

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:31

Die ik bedoel is een endurancezadel, is net zo aan te passen als de gewone zadels, gaat wat meer richting dressuur, maar je kunt de flexiblocks zo aanpassen dat het voor jou fijn is.