[WN] Wintec stockzadel, ervaringen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Loba1

Wintec stockzadel, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 15:10

Hoi allemaal,

Ik ben opzoek naar een western/semi western zadel voor mijn paard. Boomloos valt af voor mij en een tweedehands westernzadel wil ik ook liever niet.

Nu viel mijn oog op een stockzadel van Wintec: lichtgewicht, met Cair kussen systeem en vervangbare kopijzers etc:

http://www.wintec.net.au/product/wintec ... ng-fender/

Iemand hier ervaringen mee?

Vanwege mijn rug heb ik een stevige zit nodig, dus zo'n stockzadel lijkt me opzich wel wat.

Ben benieuwd! *\o/*

Krista

Re: Wintec stockzadel, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:02

Toevallig heb ik er nu eentje bij een trainingspaardje mee gekregen. Het valt me honderd procent mee. Ik was wat sceptisch en rijd toch liever in mijn westernzadel, maar de zit is stevig en correct, het is ook echt lichtgewicht en het vervangen van de kopstukken gaat heel goed. Enige puntje van nadeel zijn de beugels - die vind ik persoonlijk veel en veel te smal. Te Engels naar model eigenlijk, zeker voor mijn westernlaarzen. Maar goed, die zou je kunnen vervangen.

Loba1

Re: Wintec stockzadel, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 09:51

Krista, bedankt voor je reactie! Ik heb binnenkort een pas-sessie dus ben ook zeer benieuwd!

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 09:54

Toevallig heb ik vorige week voor een collega gekeken of zo eentje op haar pony's paste. Vond het best een leuk zadel (maar mag ook best voor die prijs) en de ene pony liep er erg goed mee weg. Waren ook wel westernzadels gewend, kan me voorstellen dat het sowieso meer bewegingsvrijheid en gewichtsreductie geeft.