Mijn dochter is gelukkig niet zo heel erg van de stejes voor haar pony maar sinds een tijdje is het bij ons op de manege "mode" om de pony een oornetje om te doen. Eerst begon er iemand mee die het voor het buitenrijden gebruikte (= m.i. functioneel), daarna werd het ook in de binnenbak gebruikt en toen volgden er natuurlijk meer. Een meisje heeft zelfs zelf een oornetje gemaakt voor de manegepony's. Nu heeft mijn dochter er laatst ook een gekocht voor haar pony. Een instructrice vind het allemaal maar onzin, de andere instructeur maakt het wat minder uit. Ik zelf vind dat het met name voor de functie moet zijn, hoewel ik heel eerlijk moet bekennen dat we voor een halloweenwedstrijd een zwarte hebben gekocht om het geheel wat enger te kunnen maken. Maar is het nu iets dat echt functioneel gebruikt dient te worden of maakt het niet uit zolang het de pony niet stoort?
Als het de pony niet stoort maakt het niet uit toch? Ik heb er zelf ook 1, maar ik gebruik hem alleen functioneel. Dus met buitenrit in het dazen seizoen
Ik zou hem zelf niet voor de show gaan gebruiken (al houd ik wel van setjes) Maar als het paard het niet erg vind heb ik er verder geen problemen mee. Ook moet het natuurlijk goed passen.
Ik zelf gebruik hem ook alleen maar voor op buitenrit, hoewel ik het wel mooi vind als het de set afmaakt. Maar in principe zit het de pony niet in de weg, dus als hij mooi past en nergens drukt icm het hoofdstel, waarom niet als ze het leuk vind.
AnoukvB
Geplaatst: 19-10-14 21:16
Als het de pony niet stoort is het geen probleem, sommige paarden vinden het erg onprettig, maar de meeste wennen er snel aan en het stoort ze niet.
Er ligt wel ene oornetje ergens in de stal bij ons, maar ik heb m nog maar 1 mkeer gebruikt, alleen maar gedoe om m om te doen en voor vliegen maakt t hem niet zo veel uit, als ze niet op z'n oren zitten zitten ze wel ergens anders
Ik had er een voor op de wedstrijden (een donkerblauwe, ivm donkerblauw jasje en cap om mijn set af te maken) maar ben hem op 1 of andere manier kwijt geraakt. Pony heeft er toch geen last van