Nu merk ik dat ze last heeft van dr bit. Ik denk dat het aan de dikte ligt, maar moet toegeven dat ik niet heel veel verstand heb van bitten/ het gebit. Dat is ook de reden waarom ik hier een topic over open.
Het is namelijk zo dat ze erg snel en veel kwijlt (nee niet gewoon beetje schuim, echt kwijlen) en ook dr mond open doet. Ik weet heel zeker dat dat niet aan de ruiterhand ligt, ze doet dat namelijk ook zonder druk op het bit. Daarnaast ben ik eigenlijk een westernruiter dus rijd met heel weinig contact (onbewust
). Het is een dik bit, een bustrens. Nu vind ik engelse bitten sowieso al zo dik aangezien ik een dun westernbitje gewend ben, dus of het voor engelse begrippen dik is weet ik niet. zoiets heeft ze nu, ook qua dikte. Er ligt nog wel een watertrens in de kast, maar die is even dik dus daar heb ik vrij weinig aan.Nu wil ik graag wat meer te weten komen wat nou een goed bit voor dr zou zijn. En ook niet al te duur. Ik ben zelf fan van mylerbitjes, maar dat is gewoon echt te duur.
Het is een ontzettend braaf paard dus een scherp bit is niet nodig. Ze is wel voorwaarts maar verder prima te houden. Ze heeft alleen wel snel de neiging om te gaan hangen, misschien dat t deels aan het bit ligt maar zou ook grotendeels rijtechnisch zijn. Wat zou nou het beste voor zo'n paard zijn? Ongebroken, enkelgebroken, dubbelgebroken? Bustrens, watertrens, D trens, kneveltrens? Ik heb het gevoel dat ze wel van rust in dr mond houdt, dus misschien is een kneveltrens wel wat? Of zou het juist beter zijn om een wat 'onrustiger' bit te hebben zodat ze dan niet zo vast houdt (hangt)?
Bars los
), zoiets vind ik dan ook echt te veel om te vragen. Als het echt nodig is ben ik best bereid om dit te betalen hoor, maar als het ook opgelost kan worden met een dunner bit doe ik dat natuurlijk niet. En daarnaast moet ik hem dan nog zover zien te krijgen dat ik dat dan wil betalen haha.