Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Jetta schreef:Eerst moet het spierweefsel de kans krijgen te herstellen.
dresjoepie schreef:Jetta schreef:Eerst moet het spierweefsel de kans krijgen te herstellen.
Idd op een paard uit model is geen zadel te krijgen pas wanneer het paard weer wat meer body heeft en weer in "model" is door juiste training en voeding kun je pas goed een zadel aan meten Ben bang dat het zonder enige vorm van opvulling door bontje of gelpad halve pad enz haast onmogelijk zal zijn
?
. 
LizMD schreef:Zelfs mijn paard van 16 heeft in een maand of 8 tijd zeker meer spier ontwikkeld rond zijn schoft. Er is een kans dat de spieren daar niet terug komen, echter ook dat het wel beter wordt.
Ik heb zelf op mijn paard nu een Kent & Masters High Wither liggen.
Gruis schreef:Kunnen jullie een goede zadelmaker aanraden? Omgeving Groningen stad?
), ik heb er na lang aanmodderen met zadels waar ze dan een paar dagen goed onder loopt maar daarna gaat staken (en ik die de schoft weer zie en voel verstrakken daar) Arno Brandt bijgehaald. Vrij grote voorraad tweedehands zadels, en we zijn nu aan het testen met zadels wat voor haar pas gemaakt zijn door hem. Is een lastige puzzel om haar wel daar ruimte te geven zonder gekloot met bontjes maar ook zonder dat zadels op de schoft klappen, maar volgens mij heeft Arno nu de match gevonden
Tzt moet het natuurlijk weer bijgewerkt worden indien paard groeit in bespiering, maar dat kan met dit zadel ook.