kale en zeer gevoelige plek van trust deken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jsofie

kale en zeer gevoelige plek van trust deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 21:05

He bokkers,

Sinds een 1,5 week heb ik een trust deken op liggen. (Staldeken 150 gram) Nu heeft het paard hierdoor kale plekken aan de zijkanten van zijn schoft gekregen. Ik kan er bijna niet aan komen zo gevoelig is het.

Herkennen jullie dit probleem? Wat zijn jullie ervaringen met een soort van garantie op deze dekens?

zodiacje

Re: kale en zeer gevoelige plek van trust deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:32

Persoonlijk zou ik de deken er direct af halen en trust mailen.
Wel vreemd aangezien trust de terriër uit heeft gebracht voor extra schoft vrijheid en dan zelf ook een deken heeft welke wel echt klemt.
Voor wat betreft de garantie Is dat natuurlijk afhankelijk van waar en wanneer de deken Is gekocht

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 21:38

zodiacje schreef:
Persoonlijk zou ik de deken er direct af halen en trust mailen.
Wel vreemd aangezien trust de terriër uit heeft gebracht voor extra schoft vrijheid en dan zelf ook een deken heeft welke wel echt klemt.
Voor wat betreft de garantie Is dat natuurlijk afhankelijk van waar en wanneer de deken Is gekocht

Heb hem ook af gelaten. Morgen gelukkig warm weer en probeer zaterdag een andere op te doen. Ga morgen divoza en trust zelf mailen. Baal best wel, deken is nog geen twee weken oud en hij lag erg mooi!

Nini1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:55

Beschermer er onder?

Wel eerst even laten genezen lijkt me

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 23:31

Haha lees nu dat auto correct er terriër van heeft gemaakt ipv tetris :=
Ik zou voor een andere deken gaan als je dat probleem met andere dekens niet Had. Zo'n borst beschermer kan imo toch de bedoeling niet zijn. Vooral niet als de deken net nieuw Is. Hoop voor je dat de divoza soepel is

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 00:22

Wij hadden dat ook op stal van Trust dekens, wij kopen ze nooit meer. Echt strak om de schouders en borst.

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 00:30

Imo kunnen zij er niet zoveel aan doen dat de deken niet past en hierdoor schuurt. Ik hoop dat ze toch nog wat voor je kunnen betekenen! Succes

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 00:31

Zo'n borstbeschermer moet zeker niet de bedoeling zijn,immers mag een deken dit niet veroorzaken. Plus zo'n borstbeschermer is echt niet alles. Ik en meerdere mensen die ik ken hebben er alleen maar ellende van gehad!

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 09:20

Mjelle_G schreef:
Imo kunnen zij er niet zoveel aan doen dat de deken niet past en hierdoor schuurt. Ik hoop dat ze toch nog wat voor je kunnen betekenen! Succes

Imo past de deken gewoon. Maar als het idd Door de verkeerde maat komen dan zal ik het vast wel van ze horen!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 09:25

Wellicht niet de oorzaak van het probleem: maar een deken??!! Het is nog niet eens onder de 10 graden geweest.
Een paard voelt zich nu diep ongelukkig onder een deken.

Ik kan goed voorstellen dat hij tranpireert waar de deken druk geeft en zo lelijke plekken veroorzaakt

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 09:32

Een vliegendeken doe je toch ook op boven de 30 graden? Het gaat hier om de pasvorm, niet om wel of niet dekens omdoen. Mijn paard staat buiten heel de dag, als hij nu nat wordt van de regen moet ik op zijn natte rug gaan zitten, dat schuurt pas! Dus die heeft ook al een 0 grams regendeken om. Mensen moeten dat zelf weten, wel of niet een deken omdoen. Als ie goed past, hebben ze nergens last van.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 09:34

Er staat 150 grams! Een gevoerde deken dus! Dat gaat broeien met deze temperaturen.

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 09:41

Hij heeft een deken op omdat ik niet wil gaan scheren van de winter.

Maar wellicht heeft ninx wel gelijk en wordt het te warm onder dat verdikte stuk van de deken (het stuk om de schoft vrij te laten en te beschermen).

Maar aangezien szasza het probleem herkent zijn er dus meer paarden die plekken krijgen van deze dekens.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 09:43

Waarom wil je niet scheren? Haargroei rem je niet echt af, zeker nu niet meer.
Denk dat het voor je paard fijner is dan dit broeien.

Je kunt ook gewoon een dekenmodel scheren.....

Enfin, succes!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 09:46

Iedereen moet zelf weten wel of geen deken en wel of niet scheren.
Ze weet zelf wel het beste of het paard bv zweet onder deze deken.

Ben heel benieuwd wat voor oplossing er komt.
Had je niet het gevoel dat de deken niet goed paste?
Laat je het ons weten.
Mooi balen.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 09:53

Ninx schreef:
Wellicht niet de oorzaak van het probleem: maar een deken??!! Het is nog niet eens onder de 10 graden geweest.
Een paard voelt zich nu diep ongelukkig onder een deken.

Ik kan goed voorstellen dat hij transpireert waar de deken druk geeft en zo lelijke plekken veroorzaakt

mijn oudje is erg blij met haar dek hoor! oke ze is 39 en heeft gewoon moeite met zichzelf warm houden. krijgt al lekker teddy vacht, maar heeft gewoon haar winter dek op. Met mooi zonnig weer lekker af. Maar ze staat al te rillen op haar benen als ze iets teveel koud water in een keer drinkt. Mijn zwarte merrie zou het in de zomerzon ook koeler hebben met mijn bucas winterdek als zonder. Deze kaatst zonlicht terug, iets wat die zwarte vacht niet doet (niet dat ik haar een dek om doe). Verder vind ik iets voering beter als zonder. De voering al is het fleece zorgt ervoor dat dek bij vochtig weer of een keer zweten nog wat vocht absorbeert en zo ook bij inregenen. Wat ik eigenlijk wil zeggen. Oordelen zonder de situatie te kennen is makkelijk.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 09:58

Er staan al legio gezonde sterke paarden onder gevoerde dekens. Dit is onnodig en erg vervelend voor het paard met deze temperaturen.
Je moet gewoon even wachten tot de temperaturen zakken.

Het is geen vervelende bemoeizucht, ik gebruik zelf ook dekens.
Maar het is nu echt nog veel te warm.

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 10:27

Paard is zeer stressie rondom zijn lijf. Eerste paar x vlechten was ronduit drama en heb er paar weken over gedaan om zn manen te mogen knippen. Ga hem het scheren niet aan doen!

Linnie ik vind de deken passen. Maar ik kan het natuurlijk mis hebben.

Ik zal jullie op de hoogte houden

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:53

Als de deken goed past zou hij geen schuurplekken hebben. Waarschijnlijk is de lengte goed, maar is zijn borst/schouderpartij te breed waardoor je schuurplekken krijgt op waar de gespen vastgenaaid zitten. Waarschijnlijk heb je dus of een bredere halsopening (big neck) pf een andere sluiting, bucas vind ik zelf erg prettig en heeft ervoor gezorgd dat mijn paard geen schuurplekken meer heeft

Brandje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 12:00

Ik heb de zelfde deken en nog nooit een schuurplek ontdekt.. ik ben eerlijk gezegd erg tevreden over het deken.

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 12:09

Mjelle_G schreef:
Als de deken goed past zou hij geen schuurplekken hebben. Waarschijnlijk is de lengte goed, maar is zijn borst/schouderpartij te breed waardoor je schuurplekken krijgt op waar de gespen vastgenaaid zitten. Waarschijnlijk heb je dus of een bredere halsopening (big neck) pf een andere sluiting, bucas vind ik zelf erg prettig en heeft ervoor gezorgd dat mijn paard geen schuurplekken meer heeft

waar de gespen genaaid zitten? Het zijn plekken op de zijkanten van de schoft. precies waar die blokken zitten.

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 12:12

Ehm Ninx....

Ik zou maar niet te snel oordelen over het deken gebruik van anderen.
Hier staat alles al lang onder deken met 8 graden snachts zeker geen overbodige luxe.
Mensen beginnen vaak juist te láát wanneer de vacht al is doorgeschoten. Gooien er een goedkope slecht ademde deken op en alles staat te zweten en te broeien. Hier met 15 graden 150 gram regendek niets staat te zweten of te broeien. Geef ik wel paar honderd euro per deken uit. Paarden kunnen op wedstrijd zónder te scheren of zijknat te worden gereden.

Door secuur deken beleid, het aanpassen van het aantal grammen kan ik op alle weersomstandigheden inspelen. Hebben de oudjes van 25 het nooit koud en de wedstrijdpaarden niet de ellende van het scheren... Nooit zieke, magere of bibberende paarden. Geen paarden die maar niet door hun mega dikke vacht heen komen in het voorjaar. Geen ribberkastjes bij de oudjes omdat ze zichzelf maar niet op temperatuur kunnen houden. Weinig tandjes is weinig eten en dus koukleumen en gewicht verliezen.

15 graden + gaat de dekens er gewoon weer af, savonds er weer op.....
De paarden zijn er blij mee!

Niet alle paarden in de wereld zijn Ijslanders....

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 12:20

Ik heb niet altijd alleen maar IJslanders gehad... Wel bijdehand van je trouwens :-)
Iedereen moet het lekker zelf weten, maar ik vind het kolderiek.
Ook bij de arabiertjes ging het scheerapparaat erover en de horsewarr deken op.
Staan stoven onder 150 gram in dit jaargetijde begrijp ik werkelijk niet.

Over en sluiten.

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 12:23

Ninx schreef:
Ook bij de arabiertjes ging het scheerapparaat erover

en dit wil dus niet iedereen!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 12:30

Natuurlijk. Maar ik redeneer vanuit comfort voor het dier. Wil je trainen in de winter zonder dat het dier oververhit raakt en ellenlang staat na te zweten? Dan is scheren een mooie oplossing die voorkomt dat je paard moet broeien met vacht EN deken....

Enfin, ik zal verder niet meer lastig doen ;-) succes!