Liners onder Amigo Hero plus deken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jessica_R

Liners onder Amigo Hero plus deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 13:31

Hoi Bokkers! :wave:

Mijn zus en ik twijfelen over het wel of niet scheren van ons paard. Mochten we besluite te scheren dan zijn we het er beiden over eens dat we een goede halsdeken nodig hebben. Aangezien de winterdekens die we nu hebben geen mogelijkheid hebben om een hals aan te doen, zijn we wat aan het rondkijken voor andere opties.

Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij het liner-systeem van horseware. Alleen toen ik alles is bij elkaar op ging tellen werd het me wel heel duur! Amigo bravo 12D 100g (speciaal geschikt om liners aan te bevestigen) + 2 liners + een halsstuk wat al 50 euro kost kwam al gauw boven de €310 uit!

Ik weet dat het een investering is, maar dit vond ik nogal erg duur!

Nu kwam ik in de aanbieding een Amigo Hero Plus medium tegen. Een 200grams winterdeken inclusief hals voor €120. Maaaarrr... deze heeft geen mogelijkheid om de liners van voren te bevestigen. Na wat speurwerk kwam ik er achter dat de meeste hier geen problemen mee ondervinden en de deken gewoon prima blijft liggen zonder dat deze vast zit van voren!

Iemand ervaringen met deze combinatie van dekens??

Alvast bedankt ;)

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:36

Bij mij blijven de dekens ook altijd prima liggen! De liner maak ik dan ook alleen aan de achterkant vast :)

Het gaat hier om een 200 grams amigo winterdeken met een 200 grams liner eronder.

DGL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:36

Op zich blijven die liners wel goed liggen hoor! Het is alleen voor jezelf zo onhandig als je het niet in een keer makkelijk op en af kan doen. Bij de Hero kun je wel de liner aan de achterkant vastklikken, dus hij ligt niet helemaal los... Maarja, je zult net hebben dat het bij jou toch gaat schuiven...

Bij de EJ kun je nu korting plakken, zou je daar niet een Bravo met korting kunnen regelen?

Jessica_R

Re: Liners onder Amigo Hero plus deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 13:42

@ DGL dat zag ik inderdaad, alleen de grootste maat die ze hebben is 210? Mijn paard heeft altijd 215. Maar de maatvoering is sowieso nogal vreemd op de site van EJ. Want op de site van HW heb je opvolgend: 206, 213 en bij EJ: 205, 210. Zou 210 dan gewoon de 213 van HW zijn?

DGL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:49

Ja Horseware heeft maten in inches(?) die de bovenlengte aangeven. Ik weet dat ik 6'0 heb wat dan dus bovenlengte 130 is en onderlengte 183. Maar EJ rond ze af naar onze 'normale' onderlengte maten. Dus dan is de 205 de 206 en de 210 de 213 ;) Ze zouden er gewoon de maat die Horseware zelf aangeeft tussen haakjes bij moeten zetten ofzo, veel duidelijker.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:51

Ik heb ook een Amigo Hero-6 50 gram en twee losse liners. Ik heb mijn moeder gewoon twee brede "ringen" in mijn deken laten naaien zodat ik de liners ook aan de voorkant kan bevestigen. Ik had de Hero al liggen voordat ik het liner-systeem ontdekte en vond het zonde om weer een peperdure deken aan te schaffen omdat die twee ringen extra heeft.

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 14:05

Ja, zou het een stuk duidelijker maken!

Eva, kan je misschien omschrijven hoe je moeder dat gedaan heeft?

LaPuraVida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:28

Staat je paard ermee op stal of loopt hij ermee buiten? Mijn ervaring is dat als ze ermee rollen, rennen etc ze wel gaan schuiven als ze niet daadwerkelijk aan elkaar vastzitten.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:28

Ik zal het haar eens vragen. Ik durf dat soort dingen zelf niet aan, mijn moeder kan dat soort prutswerkjes heel goed.

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 14:33

hahaha, ik zou het dan denk ik bij de kledingmaker laten doen. Die hier in de buurt heeft al een aantal dingen voor ons heel netjes gedaan. (mouwen van rijjasje verlengen, winterjasje van m'n neefje met een fabrieksfout weer netjes gerepareerd) Dus durf hem dat wel te laten doen!

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:47

Ik heb het ook gedaan de eerste jaren en het gaat prima voor een paar uurtjes. Als ze de hele dag buiten staan kan je beter een bravo kopen. Probleem waar ik tegen aan liep was dat de hals die bij de deken hoorde te klein was voor mijn paard dus ik kon alsnog een losse hals kopen :D .

Inmiddels ben ik op google ook op zoek naar een nieuwe deken aangezien m'n gup uit z'n deken is gegroeid heb gemerkt dat er een aantal betrouwbare sites zijn waar je goedkoper uit komt dan de standaardprijs. Je zou evt ook bij josie op bokt kunnen informeren. Als je de dekens bij haar besteld ben je ook goedkoper uit dan in de winkel.
.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:02

Ik leg de liner van horseware overal onder, ze blijven prima liggen hoor!