Welke beenbescherming voor paard met schiefel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

GreaseMonkey

Welke beenbescherming voor paard met schiefel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 05:56

Mijn paard heeft een schiefel aan de binnenkant van het rechter voorbeen, net onder de knie. Formaat en locatie zijn ongeveer gelijk aan de afbeelding die op de bokt wiki staat ( http://boktimg.nl/w/images/b/bc/Schiefelmc3.jpg ). Vooralsnog niet meer dan een schoonheidsfoutje, maar nu waarschuwde de dierenarts me wel dat ik bij het rijden vooral de schiefel goed moet beschermen tegen aantikken, met goed passende bescherming. Gezien de locatie lijkt dit echter lastig te worden, omdat de meeste beschermers juist precies tot halverwege de schiefel lopen, en er daardoor juist extra op drukken... Iemand ideeën?

Herman97

Re: Welke beenbescherming voor paard met schiefel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 06:21

Flexibele beschermers zoals flextrainers denk ik. Je kunt het bovenste klitterbandlaagje dan ook ites losser doen dan aan de andere kant. Zo zie je de schiefel niet en is hij toch goed beschermd. Geen harde beenkappen met standaard pasvorm zou ik doen. Juist beschemers die zacht zijn maar wel beschermen.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 12:58

Ik ben het eens met herman97. Voor mijn paard met schiefel gebruik ik meestal toch gewoon bandages, de perfecte beenbeschermers heb ik tot op heden nog niet gevonden

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 13:47

Ik denk dat ik inderdaad maar ga bandageren, dan heb ik meer invloed op waar de bescherming precies eindigt

anke_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 13:56

ik gebruik bij mijn paard peesbeschermers met bont erin of flextrainers in december heeft mijn paard 2 jaar de schiefel. En nog geen 1x geschuurd/kapot gehad.. maak de beschermers na elke keer gebruiken schoon(gewoon met de borstel door de binnenkant heen. en 1x in de zoveel tijd doe ik ze in de wasmachine.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 00:13