Singel voor naar voren liggende singelplek

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

2005

Singel voor naar voren liggende singelplek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 09:30

Waarschijnlijk het zoveelste topic, maar ik hoop dat er onderhand alweer nieuwe singels zijn. Mijn paard heeft de singelplek ver naar voren. Echt ver, voor het zadel uit. De schouders liggen weer ver naar achteren. Resultaat: ik trek met aansingelen zelfs de longeersingel over de schouders.

Iemand nog een idee wat voor singel ik kan gebruiken? De singels met de boog naar voren werken niet. De boog schuift namelijk helemaal tussen de voorbenen, zodat de uiteinden van de singel weer op de singelplek komt en alsnog alles naar voren wordt getrokken.

Om het extra moeilijk te maken: singel mag niet te dik zijn en van zacht leer, anders krijgt ze wondjes.

dresjoepie

Re: Singel voor naar voren liggende singelplek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:13

het lijkt me dat het zadel dan niet goed past als het zo naar voren schuift Ligt je zadel niet wat achterover ??? Als je de stijgbeugels laat hangen hangen deze dan mooi recht naar beneden ? Of hangen ze wat schuin naar achter Dan ligt je zadel dus te ver achterover

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:16

Ik volg dit topic even, mijn paard heeft de singelplek ook ver naar voren liggen tov de schoft en schouders dus ben benieuwd naar suggesties en ervaringen.

Ben op zadelzoektocht maar in combinatie met een breed kussenkanaal (minimaal 7cm), een ver doorlopende schoft en een naar voren gelegen singelplek is dit nog niet zo makkelijk gebleken :o

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:23

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:34

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:11

Hier een zelfde probleem, ik rij inmiddels met een anatomische gevormde singel, maar ook deze trekt naar het smalste punt en mijn zadel op zijn schouders..

Geen idee dit op te lossen, het is een logisch gevolg als de singelgroeve zo ver naar voren ligt.

Mijn zadel is kort geleden nagekeken en ligt goed, het wordt alleen naar voor getrokken door de singel

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:09

2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 17:11

Zadel is bij mij ook goed, het zadel schuift ook niet als ik rijd. Alleen op het moment van aansingelen zie je dat het zadel iets naar voren wordt getrokken, naar de schouders. Niet alleen het zadel wordt naar voren getrokken door de singel, de longeersingel ook. De ellende is, een voorsingel (aan het kopijzer vast) kan niet in verband met bespiering en model rug. Heb al heel wat zadels gepast en heel veel zadelmakers gezien.

Een singel met een bocht naar voren al geprobeerd, maar die eindigt tussen de voorbenen.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:15

Rij je nog met je Wow? Ik heb nu het voorsingelsysteem eraan maar niks veranderd aan mijn stoten, behalve dan de voorste door de voorsingel. Dus ik heb voor de voorste stoot geen gebruik gemaakt van de pointstrap, beide stoten hebben nog de gewone V bevestiging. Werkt hier perfect!

2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 19:51

Heb samen met mijn fitter al gekeken, maar dat helpt dus ook niet. Moet er echt nog een speciale singel dan bij zoeken! De H singel kruipt naar elkaar toe en de anatomische schuift tussen de voorbenen.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 04:07

Je kunt nog eens proberen de achterste singelstoten een gaatje strakker doen dan de voorste

2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 06:44

Iemand ervaring met deze singel? Een singel met de bocht maar achter werkt beter dan een bocht naar voren. Ik vraag mij alleen af of leer meer zal schuiven?

Afbeelding

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 07:19

Bij mij was de eerste oplossing een goed zadel, na een hele singelzoektoch bleek de rechte neoprene singel van 30 euro de tweede oplossing. De harry's horse, die je ook nog makkelijk schoonmaakt.
Na allerlei dure gevormde singels geprobeerd te hebben, is het wel grappig dat deze de oplossing bied.

En mijn paard krijgt ook overal wondjes van en heeft een schouder ver naar achter en singelplek ver naar voren.