Vaste hals van deken halen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Wispeltuur

Vaste hals van deken halen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 20:45

Nu zul je denken, koop dan gewoon een deken zonder hals en dit zou inderdaad handiger zijn. Nu is het probleem dat ik een mini heb en gevallen ben voor de horseware dekens, de kleine maatjes hebben allen een vaste hals als je een heavy uitvoering wil.

Mijn pony heeft een prachtige bos manen en ik wil hier niet een halve winter een hals op, maar hoe los je dit op als er een hals aan je deken vast zit?

Is het te doen om hem te laten verwijderen? Of kun je hem terug vouwen/oprollen?

Ik heb nog nooit een deken met vaste hals vastgehad dus ik kan ook niet echt beoordelen wat een goede oplossing kan zijn.

Graag hoor ik goede ideeën :Y)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Vaste hals van deken halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:16

ED -> HAR

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 05:52

Dat kan prima hoor. Heb ik een keer gedaan met een rambo deken.
Je legt de deken op je pony, teken af hoe je de deken wil laten lopen rondom je pony. Dan moet je eerst de bies los tornen van de hals die je eraf wil hebben. Dan knip je af waar je getekend hebt en stik je de losgetornde bies weer vast. Prima waterdicht en je ziet er niets van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:19

Je kan hem er wel afsnijden inderdaad maar wat is het probleem van de hals? De manen krijgen er niks van hoor :) ! Spreek uit ervaring.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:38

Hier nog iemand met ervaring, Horseware dekens met (afneembare) hals, maar je houdt geen manen over joh :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:42

Past je deken dan wel goed op de hals? Bij een goed passende deken gebeurt dat niet... De dikke bos van mijn haflinger bleef volledig intact en de manen van warmbloed zijn ook nog steeds harstikke dik :)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:44

Je kunt hem misschien ook terugklappen onder de deken? Dat doe ik met mijn ongevoerde regendeken met vaste hals. Als ik die hals niet nodig vindt, dan klap ik hem onder de deken zeg maar, en doe hem dan op. Dan zit de hals over de rug heen. Gaat prima. Maar misschien voor een deken die 24u per dag op is een minder goede oplossing..