Ik heb nu ong. anderhalf jaar een westernzadel (horseman outfitter), geen goedkoop zadel...
Nu ben ik er laast achtergekomen dat het zadel bij de schouders wel erg strak zit (zo strak dat ik er nauwlijks met m'n hand er tussen kan komen)
het zadel ligt zoals op de foto:

nu hebben 2 mensen al bevestigt dat het zadel best wel strak zit aan de voorkant, wel zeiden ze allebei dat als ik niet veel rij het niet erg zou zijn (niet meer dan 1/2 keer per week)
Nu wil ik ook voor die 1 of 2 keer per week gewoon een goed passend zadel hebben.
al een tijdje zit ik nu naar boomloos te kijken maar heb tot nu toe niet op 1 gereden wat ik echt lekker vond zitten en ponylief was ook niet zo blij met boomloos (bok bok bok -.- )
nu weet ik gewoon niet meer hoe en wat en wordt ondertussen dat gezeur van zadels echt zat, steeds past weer iets niet
pony heeft al rugprobleemen gehad door niet passend zadel (dit was zo toen ik hem kocht)
engelse zadels accepteert hij slecht (wil zich dan liever niet laten zadelen, als het zadel eenmaal op z'n rug ligt is er niks meer aan de hand)
dus iemand die een (boomloos)zadel weet wat fijn is voor ruiter en pony ?