een passend zadel vinden.. erg lastig

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

hiphorse

een passend zadel vinden.. erg lastig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 09:08

door de bomen zie ik het bos niet meer en wil nu graag ervaringen van andere horen

Ik heb nu ong. anderhalf jaar een westernzadel (horseman outfitter), geen goedkoop zadel...

Nu ben ik er laast achtergekomen dat het zadel bij de schouders wel erg strak zit (zo strak dat ik er nauwlijks met m'n hand er tussen kan komen)

het zadel ligt zoals op de foto:
Afbeelding

nu hebben 2 mensen al bevestigt dat het zadel best wel strak zit aan de voorkant, wel zeiden ze allebei dat als ik niet veel rij het niet erg zou zijn (niet meer dan 1/2 keer per week)

Nu wil ik ook voor die 1 of 2 keer per week gewoon een goed passend zadel hebben.

al een tijdje zit ik nu naar boomloos te kijken maar heb tot nu toe niet op 1 gereden wat ik echt lekker vond zitten en ponylief was ook niet zo blij met boomloos (bok bok bok -.- )

nu weet ik gewoon niet meer hoe en wat en wordt ondertussen dat gezeur van zadels echt zat, steeds past weer iets niet

pony heeft al rugprobleemen gehad door niet passend zadel (dit was zo toen ik hem kocht)
engelse zadels accepteert hij slecht (wil zich dan liever niet laten zadelen, als het zadel eenmaal op z'n rug ligt is er niks meer aan de hand)

dus iemand die een (boomloos)zadel weet wat fijn is voor ruiter en pony ?

jwl

Re: een passend zadel vinden.. erg lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 09:18

Barefoot? Vond het zelf een fijn zadel.
heb nu een heel licht dingetje van kunststof er op liggen die is ook fijn maar meer voor buitenritten en niet voor het echte werk.
goeie pad er onder en ponylief gaat als een trein

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:54

Ik heb ook een barefoot maat 1, als je wilt kunnen je die proberen!

Zelf ben ik van mening dat een goed engels boomzadel ook prima zal zitten, maar het vinden is een puntje...

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 12:39

Het boomloos zadel wat ik laast op sun heb geprobeerd was een barefoot(nog zonder vps, western) maat 1 , op dat zadel begon hij meteen te bokken ....
Waar zou dat aan kunnen liggen?

Heb zadelpasser met flexible zadels gemailt om ook daar wat van te probeeren

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:42

Wij hebben een Continental Equiflex (dit is semi boomzadel) het voelt als een boom zadel maar heeft wat meer flexibiliteit.

Je woont helaas niet in de buurt anders had je het wel eens kunnen proberen.