Ervaring hogeschoftdeken.nl

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

BillieJean

Ervaring hogeschoftdeken.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 00:16

Na een aantal dekens over en weer gestuurd te hebben van internetshops ben ik er toch een beetje achter gekomen dat mijn paardje een vrij lastige bouw heeft. Het gaat om een Arabier met een stokmaat tussen de 1.55m-1.60m (nooit officieel gemeten), en een vrij hoge schoft.

Ik had eerst altijd maat 175 maar ben overgegaan tot dekenmaat 185. Ik heb al dekens gepast van Nika, Rambo, Amigo en Bucas, met hele, halve of geen hals. Allen zitten op zich prima maar als mijn paard gaat grazen zit de deken veel te strak op de schoft. Zo strak, dat ze nu een wit plekje op die plek heeft gekregen :(

Het verschilt natuurlijk al van dekenmerk tot dekenmerk hoe de maat valt. Maat 185 zit bij sommige merken echt heel ruim, en alsnog drukt het op haar schoft. Veel mensen zeggen een paard met hoge schoft te hebben en raden mij dan hun deken aan, maar als ik hem pas past het dus niet op mijn paard. Ik heb dus met recht een paard met een écht hoge schoft ;)

Ik wil dus nu mijn deken misschien laten vermaken bij www.hogeschoftdeken.nl Heeft iemand hier ervaring mee en heeft het inderdaad geholpen?

Brainless

Re: Ervaring hogeschoftdeken.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 00:28

Die nieuwe dekens zijn open op de schoft.
Lijkt mij dat het daar inregent.

Daarnaast mis ik een kvk nummer, algemene voorwaarden, garantievoorschriften enz.

BillieJean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 19:18

Voor regendekens plaatsen ze een regenkapje op de open plek. Beetje lastig uitleggen, maar dat ziet er dus zo uit:

Afbeelding

Verder staat er inderdaad weinig informatie over de procedure en hoe het in zijn werk gaat...ik heb ze maar even gemaild hoe het precies werkt, ik neem aan dat je op de deken moet aftekenen waar het knelpunt zit enzo. Ik vind het ergens wel zonde om mijn deken ervoor op te geven, maar ja passen doet hij nu ook niet. Heb allerlei dekens gepast, nu ook een Amigo maat 190. Zit ontzettend ruim, maar toch weer die schoft die in de weg zit als ze gaat grazen. En ze krijgt van mij nou juist een regendeken op tijdens megabuien in het weideseizoen, als ze dus alleen maar graast!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:21

Wel erg zonde van de deken. Ik vraag me af of het werkt en of je niet de hele deken uit z'n verband haalt.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:26

Koop dan gewoon een 'originele' deken met terug gesneden schoft in plaats van een amateuristisch verbouwde/vermaakte deken :o

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:37

Bij mijn paard smal gebouwd met hoge schoft past de Harry Horse highliner super. Sindsdien geen drukplekken meer van deken gehad :D

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:46

Ik vraag me af of je niet evengoed nog drukplekken gaat krijgen op de plaats waar het 'bandje' over de schoft loopt?Kleiner oppervlak dus meer druk en nog meer kans op beschadiging van de huid?

Ik zou het persoonlijk niet aandurven en eerder verschillende merken blijven uitproberen tot je het juiste model gevonden hebt.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:52

BillieJean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 22:20

Ik wil inderdaad toch nog wat andere dekens uitproberen, maar ik word er wel moedeloos van omdat ik steeds dekens heen en weer blijf sturen naar webshops...

De dekens van trust heb ik wel eens naar gekeken maar die kosten 220 euro! Dat vind ik zelf iets teveel geld voor een deken, die vies wordt en met een beetje pech wordt stukgetrokken door een ander paard. Mijn max ligt toch wel rond de 120 euro... Daar heb ik dan nog evt een Bucas of Amigo voor met korting bij Agradi, maar vraag me toch wel een beetje af of ze die gaat passen. Of ik moet echt een veel te grote deken gaan bestellen, dat het een soort soepjurk wordt!?

Het deken dilemma schrijdt voort... :) Misschien nog de HH Highliner proberen, maar dacht dat daar geen 0-grams regendekens van waren helaas.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 06:15

Hebben jullie de borst dan niet te nauw? Mijn paard heeft absoluut een hoge schoft, veel meer dan de paarden op de foto op de website van hogeschoftdekens. En mijn paard heeft gelukkig geen last van witte haren. Ik heb Baseline, EJ, en HH voor m'n paard. Ik heb ze wel ruim bij de borst. Dekens zonder verstelbare sluiting hoef ik niet.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 06:30

Kies je de dekenmaat niet te GROOT? Een te grote deken schuift naar achteren en gaat juist dan drukken op de schoft. Ook dacht ik vroeger dat de deken bij de halsingang een heel groot gat moest hebben, maar nu weet ik dat de halsingang heel verticaal moet zijn, zodat de naad/overgang hals-> schoft niet op of achter de schoft komt te liggen maar er juist meer voor.
Wat bij mij ook helpt, is om de onderste borstsluiting wat strakker te zetten dan de bovenste.
Succes.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 06:52

Mijn amigo dekens hangen allemaal ver voor de schoft, dus ik denk dat je eens moet kijken naar wat de oorzaak is dat ze zo naar achteren trekken.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 13:34

BillieJean schreef:
Ik wil inderdaad toch nog wat andere dekens uitproberen, maar ik word er wel moedeloos van omdat ik steeds dekens heen en weer blijf sturen naar webshops...

De dekens van trust heb ik wel eens naar gekeken maar die kosten 220 euro! Dat vind ik zelf iets teveel geld voor een deken, die vies wordt en met een beetje pech wordt stukgetrokken door een ander paard. Mijn max ligt toch wel rond de 120 euro... Daar heb ik dan nog evt een Bucas of Amigo voor met korting bij Agradi, maar vraag me toch wel een beetje af of ze die gaat passen. Of ik moet echt een veel te grote deken gaan bestellen, dat het een soort soepjurk wordt!?

Het deken dilemma schrijdt voort... :) Misschien nog de HH Highliner proberen, maar dacht dat daar geen 0-grams regendekens van waren helaas.

ik heb een trust regendeken maat 205/215 'over' als je interesse hebt, kan je hem voor een zacht prijsje overnemen.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 13:38

henshem schreef:
BillieJean schreef:

ik heb een trust regendeken maat 205/215 'over' als je interesse hebt, kan je hem voor een zacht prijsje overnemen.

sorry, te snel, die gaat nooit passen ;)

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 14:00