Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
belle_boef schreef:Leer à merk tweedehands en dat laten aanpassen. Aan zijn rug.
Wintec is enkel het kopijzer aan te passen en alle andere belangrijke punten niet.
myk_en_shant schreef:denice schreef:Lastig. Waar haal ik zo'n zadel, wil hem sowieso pas laten maken voor ik überhaupt op zijn rug ga zitten. Laat je voor een zadel van 300 euro dan een zadelmaker komen?
Ook al kost het zadel maar vijftig euro, dan alsnog doen.
De kosten wegen niet op tegen een vernaggelt paard.
denice schreef:Koop jij dan gewoon een zadel en laat je die op maat maken? Want hoe weet je dan in welke richting je moet zoeken?
Ik zou zelf natuurlijk ook een nette tweedehands kunnen kopen en dan een zadelmaker laten komen..
Jibbel schreef:Met de kans dat je dan een zadel hebt gekocht wat totaal niet op je paard aan te passen is..
Nee, niet doen dus! (Maar je moet het zelf weten natuurlijk)
Laat je eerst goed adviseren door een zadelmaker. Desnoods ga je daarna zelf op zoek naar hetzelfde type zadel als je zadelmaker je heeft aangeraden, soms kun je ze op marktplaats iets goedkoper vinden.
Maar dan weet je iig dat je goed zit en niet zomaar iets koopt waarvan het de vraag is of het past of aan te passen is.
Je kan een zadelmaker ook gewoon betalen voor het advies en meten van je paard. Je bent niet verplicht om een zadel af te nemen. Als de zadelmaker op dat moment geen 2e hands heeft of niet binnen je budget ben je vrij om zelf verder te kijken. Als je het zadel gevonden hebt kun je de zadelmaker weer vragen het aan te passen op je paard.