Is het onder een hals beter om de manen los te laten, of te vlechten? ( paard heeft sport coupe manen )
Iemand ervaringen of ideeën ? dan hoor ik het heel graag!
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Annemeik schreef:De manen af en toe even insprayen met equishine, dan glijd de hals er makkelijker overheen. Als je gaat vlechten schuurt steeds 1 kant weg, en dan krijg je happen uit de manen.
dus loshangen van de manen is echt geen optie. De deken is zonder hals en de vlechten vallen er gewoon buiten. Ook de laatste vlecht dichtste bij het zadel die trek ik uit de deken. Dus als de vlechten lang zijn is er geen enkel probleem.
maar ik heb ondervonden dat het werkt! Peelie schreef:Ik zou zeggen vlechten en glansspray (het liefst een hele goede die lang werkt zoals cowboy magic) zodat de hals glijd. Verder zijn er dekens waarbij er nylon in het halsdeel zit zodat de manen minder makkelijk afschuren.
Verder kan je een deken met losse hals nemen. En de hals er in stal vanaf halen. Dan kan de halsvop stal luchteb en buiten waar het nodig Is, kan de hals op.
Perryx schreef:Peelie schreef:Ik zou zeggen vlechten en glansspray (het liefst een hele goede die lang werkt zoals cowboy magic) zodat de hals glijd. Verder zijn er dekens waarbij er nylon in het halsdeel zit zodat de manen minder makkelijk afschuren.
Verder kan je een deken met losse hals nemen. En de hals er in stal vanaf halen. Dan kan de halsvop stal luchteb en buiten waar het nodig Is, kan de hals op.
Dit is niet logisch, ik kan niet de hals er af halen en er weer op zetten, mijn paard word buiten en binnen gezet en ze wisselen niks en willen ook niks doen alleen buiten en binnen zetten dus dat kan niet