[WN] BR Western Bit Mikmar Show Alu.met Koper

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Claudia78

BR Western Bit Mikmar Show Alu.met Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 17:12

Hallo,

Ik was op marktplaats aan het rond kijken bij de westernbitten
Daar kwam ik een BR Western Bit Mikmar Show Alu.met Koper tegen.
Ik schrok mij dood van de prijs en dacht nog dat dit een drukfoutje was.
Echter op de site van Agradi bleek het ook nog een korting prijs te zijn.
Wat is er zo bijzonder aan deze bitten dat ze normaal 321,25 euro zijn? (ik vond Mylers al prijzig := )
Heeft iemand hier überhaupt zo`n bit?

Hier onder even een link naar de m.p advertentie
http://link.marktplaats.nl/a1012786407

troi

Re: BR Western Bit Mikmar Show Alu.met Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 17:34

Western showbitjes zijn vaak duur. Voor de echte topmerken betaal je nog wel 3 keer zoveel. Agradi heeft het vast niet in de shop als het niet verkoopt.. Als magazijnversiering zijn we wat prijzig dus het zal vast verkocht worden.

ElCid

Re: BR Western Bit Mikmar Show Alu.met Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 09:25

Goede bitten zijn duur, het bit wat ik gebruik kost in de VS $ 375,-. Maar dan heb ik wel handwerk, voor het bit in de link vind ik het een pittig bedrag maar de Mikmar schijnt kwalitatief wel goed te zijn, met een goede balans in de paardenmond. Het rolletje vind paarden ook erg fijn, daar kunnen ze mee spelen. Maar voor dat soort bedragen koop je een Garcia.........http://www.ebay.com/itm/VINTAGE-GARCIA- ... 2ed7ddb4f7

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 10:39

een goed bit is idd duur, evenals echte showbitten.
maar dit is geen show bit..
mikmar schijnt goed te zijn.
maar ben er niet gecharmeerd van.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 11:28

In wat voor zin ben je er niet gecharmeerd van Spicegirl?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 11:56

te recht.
en zijkanten lijken op een liverpool stang.
lijken me stug.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:05

Ik vind het bit niet zo verkeerd, maar dit vraagt wel om een geoefende ruiterhand en een goed opgeleid paard. Het rolletje vinden paarden erg fijn, daar spelen ze mee, de rechte stang is ideaal omdat het paard het bit makkelijk op de tong kan dragen en zo de druk op de gevoelige lagen kan ontlasten. Ik rijdt zelf met een bit met Mona Lisa achtig mondstuk ( deze: http://www.jtsilversmiths.com/scart/pub ... mgsize=big ). Het is eigenlijk het 1e bit waar mijn paard echt happy mee is, maar de kinriem zit vrij strak ( omdat ik geen hevelwerking van het bit wil!) en verder rijd ik puur op signalen. Het Mikmar bit zal op een dergelijke manier benaderd moeten worden.
De manier van rijden met dergelijke bitten is een heel ander verhaal dan het rijden met de bitten die men meestal in de winkels ziet liggen.

Maar als ik dan moet kiezen dan koop ik liever de Garcia die ik liet zien, dan heb je echt topkwaliteit en een vreselijk mooi bit ( en die Garcia gaat er hier nog een keer komen! :o )