Mijn pony is 1 meter groot. Het is een kruising Shetlander, geen idee wat voor een kruising. Toen hij voor het eerst bij ons kwam, was zijn halster die hij om had veeeeel te klein. Wij hebben hem gered van een oude boer, zijn halster stond bijna in zijn hoofd. Ik heb geen idee wat voor een halster dat was, ik denk een shetlander halster. Daarna hebben wij een halster in een soort dierenwinkel gekocht, waar je ook voer voor kippen en dergelijke kunt halen. Niet een paardenwinkel. Op de gok een zwarte halster gekocht. Stond ook geen maat bij. Laatst heb ik het halster van mijn nicht geprobeerd bij mijn pony, maat pony, maar die was op zijn grootst nog te klein. Veel te klein.
Nu wil ik een (nieuw) halster en eventueel een hoofdstelletje kopen, maar welke maat moet ik nu hebben?
Maat pony past meestal wel bij een shetlander, het kan nog een beetje variëren per merk. Het kan handig zijn te kiezen voor een halster waarvan je kopstuk en neusriem beide kunt verstellen. Dat past wat beter bij een pony die een iets andere vorm van hoofd heeft dan gemiddeld. Hoofdstel zou ik voor maar pony gaan.
Kun je niet nog een ander merk halster proberen met maat pony? Per merk verschilt het hoe een halster uitvalt. Je pony moet wel een enorm hoofd hebben als pony niet past. Mijn shet heeft niet echt een fijn hoofd en zij heeft een ponyhalster op het kleinste gat.
Harpoon
Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-14 17:09
Dankjewel! Ik zal het proberen! En anders gewoon cob?
Ik denk dat je maat pony nodig hebt als het een kruising shetlander is. Je kan inderdaad uiteindelijk maatje cob proberen maar het lijkt me niet echt kloppen dat een kruising shetlander die maat heeft. Mijn ijslander heeft maat cob en heeft een redelijk groot hoofd
1meter is de gemiddelde mast voor shetten hoor , maar wat goed dat je hem daar weggehaald hebt , ik zou idd een pony halen , en vragen of het hooftstelletje effe mag passen
paardenzo89
Geplaatst: 31-10-14 22:10
Ik zou inderdaad ook voor een ponyhalster gaan dan. Denk dat de shetlander dan toch te klein is.
Op de site www.halsterwinkel staat meer over maatinfo en daar hebben ze ook leuke witte leren halsters voor pony's