Horseware Rambo regendeken na 5 dagen kapot

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Horseware Rambo regendeken na 5 dagen kapot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 07:44

Laten we eerlijk beginnen: mijn paard is goed in het slopen van dekens. Normaal gesproken heb ik Amigo Bravo's en die houden het 'net' 1 seizoen. Meestal moet ik op de helft van het seizoen de deken repareren omdat er ergens een scheurtje zit o.i.d.

Hij staat in een kudde van 10 paarden waarin er vrij weinig tot geen onrust is. De paddock en het land zijn omheind met schrikdraad dus hij kan zich nergens aan schuren behalve aan de schuilstal. Schuren doet hij overigens niet, zowel met als zonder deken.

Omdat ik elk seizoen een nieuwe deken een te duur grapje begon te worden heb ik dit seizoen geïnvesteerd in een Rambo, met het idee dat ik er dan hopelijk 2 of 3 seizoenen (zoals de meeste mensen) mee zou doen. De deken heb ik besteld via een webshop en is een paar weken geleden binnengekomen.

Gezien het weer heeft hij de deken nog niet veel gedragen: gisteren was dag 5. Ik haalde 'm uit het land en wat bleek? Voorsluiting kapot! -O- De ring waaraan de musketons vastzitten is spoorloos.

Bij nadere inspectie vond ik ook een gaatje in de voering (bij z'n bibs ergens waar verder geen druk staat) en een gat aan de buitenkant. -O-

Ik kan de deken natuurlijk terugsturen voor garantie maar dan zit ik zonder deken. Bovendien heb ik er een hard hoofd in dat hij überhaupt een half seizoen meegaat als ie er na 5 dagen al zo aan toe is. Er gebeurd verder niks raars met de deken, maar ik heb wel een paard die in een groep staat. Daar zou een Rambo toch tegen bestand moeten zijn?

Eis ik iets van een deken wat onhaalbaar is? Ben ik gewoon niet realistisch als ik vind dat een deken langer dan een seizoen mee moet kunnen gaan? Ondanks dat een paard in een groep staat? Ik ben het inmiddels een beetje zat met het hele dekengemuts maar geen deken is geen optie. Daar hoef ik ook geen discussie over.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 07:51

De enige deken waar jij denk ik een paar seizoenen mee zou kunnen doen zijn die zware logge canvasdekens met die wollen voering. Ik heb ook een vrij sloperig paard maar die doet al jaren met zijn horseware dekens. Een kapotte sluiting is gewoon garantie, daar zullen ze ook absoluut niet moeilijk over doen maar daar staat natuurlijk wel tegenover dat ze deken terug moeten hebben om het te kunnen repareren.

Anoniem

Re: Horseware Rambo regendeken na 5 dagen kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 07:53

idd, zo'n zware nieuw zeeland deken!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 07:57

Ik heb meerdere malen zo'n nieuw zeelanddeken geprobeerd te vinden waarvan de pasvorm redelijk is maar ik heb ze nog niet gevonden. Paard valt ook precies tussen een 175 en 185 dus horseware is wat dat betreft een uitkomst.

Bovendien ga ik nu niet na 5 dagen een rambo van 270,- aan de kant schuiven om vervolgens weer een nieuwe deken te kopen.

Maar mijn gedachte is dus onrealistisch? Ik dacht dat als een Amigo 1 seizoen meegaat, dat een Rambo er dan zeker wel 2 mee moet gaan en zeker niet maar 5 dagen...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 08:01

Ik heb hier al jaren bucas smartex en die zijn echt supersterk, zat te denken voor een paard die moet na 10 jaar afscheid van z'n bucas nemen om zo een rambo duo deken te kopen maar nu twijfel ik wel-

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 08:02

Ik heb twee paarden met een rambo in de kudde met toch wel wat jong grut en lomp gespeel maar die houden het toch al zeker vijf jaar uit, alleen hebben ze nu twee keer een scheur in een staartflap getrokken. Ik denk dat je echt net pech gehad hebt. En als je hem wil laten maken zal je hem helaas inderdaad toch moeten terug brengen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 08:10

_Nelleke_ schreef:
Ik heb meerdere malen zo'n nieuw zeelanddeken geprobeerd te vinden waarvan de pasvorm redelijk is maar ik heb ze nog niet gevonden. Paard valt ook precies tussen een 175 en 185 dus horseware is wat dat betreft een uitkomst.

Bovendien ga ik nu niet na 5 dagen een rambo van 270,- aan de kant schuiven om vervolgens weer een nieuwe deken te kopen.

Maar mijn gedachte is dus onrealistisch? Ik dacht dat als een Amigo 1 seizoen meegaat, dat een Rambo er dan zeker wel 2 mee moet gaan en zeker niet maar 5 dagen...

Klopt in het begin zitten die dingen voor geen meter, die gaan zich pas aanpassen naar het paard als ze al een hele tijd op liggen.
Kan het zijn dat er een grote sloper in de groep aanwezig is buiten je eigen paard om?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 08:30

Maar wat verwacht je van ons? Wij kunnen de deken niet maken of vervangen.

Ik zou contact opnemen met de leverancier, stop er foto's bij van de schade en vraag of je een nieuwe deken mag hebben. Zover ik weet geeft Horseware een goede garantie en ik heb nog wel eens een nieuwe na een heel seisoen zien komen omdat de fournituren roestig waren.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 08:31

koenlover schreef:
Ik heb twee paarden met een rambo in de kudde met toch wel wat jong grut en lomp gespeel maar die houden het toch al zeker vijf jaar uit, alleen hebben ze nu twee keer een scheur in een staartflap getrokken. Ik denk dat je echt net pech gehad hebt. En als je hem wil laten maken zal je hem helaas inderdaad toch moeten terug brengen.

Heb alleen maar Rambo's die zelfs al langer dan 5 jaar meegaan :D En ik heb er best wel een paar leuke dekentrekkers bij gehad, zelfs de staartflap is nooit kapot gegaan. Ik denk dus ook dat je gewoon pech hebt met deze deken. Maar ik moet er ook bijzeggen, ik heb allemaal originals, die met de gewone dubbele sluiting ipv zon ring.
En ja je zult hem wel terug moeten sturen om te kijken of het garantie is en zodat ze hem of kunnen repareren, of omruilen voor een nieuwe als het garantie is.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 08:38

Heeft Bucas niet de meest stevige deken die er is met dat ballistic nylon?
Dan zou ik een evt. nieuwe Rambo deken verkopen en voor zo een gaan.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 08:40

Contact opnemen
Voor sluiting is misschien garantie maar die gaten niet denk ik.

Hoe komen die erin?

Door de andere paarden dat ze erin bijten of zo?
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 09-10-14 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 08:40

Starbreeze schreef:

Ook de Horseware Rambo is van ballistische stof ;)

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 08:49

weet je ook waardoor de deken stuk gaat. bijt je paard erin of iets? ik ken een paardje waarbij de dekens ook steeds stuk gaan maar ik heb het gevoel dat dat vooral door slechte pasvorm komt.
Bij een ander paard wordt steeds de deken gesloopt door een weide maatje die het nodig vind om paarden steeds te bijten.

ikm oet zeggen dat mijn rambo nu het 7e seizoen in gaat. Sluitingen zijn na paar jaar wel stuk gegaan maar daar heb ik gewoon een ander haakje aan gedaan. deken zelf is nog steeds prima

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 09:21

ingvdh schreef:
Maar wat verwacht je van ons? Wij kunnen de deken niet maken of vervangen.

Ik zou contact opnemen met de leverancier, stop er foto's bij van de schade en vraag of je een nieuwe deken mag hebben. Zover ik weet geeft Horseware een goede garantie en ik heb nog wel eens een nieuwe na een heel seisoen zien komen omdat de fournituren roestig waren.

Geen oplossing uiteraard... :D

Ik wil gewoon peilen of mijn gedachte over het feit dat ik vind dat een Rambo deken van Ballistic Nylon a 250+ euro langer mee moet gaan dan 5 dagen, ongeacht de omstandigheden, een realistische gedachte is.

Blijkbaar valt niemand hierover dus heb ik een onrealistisch beeld van de werkelijkheid. Dat is wat ik uit dit topic wil halen.

Persevero: de paarden spelen wel veel, ik verwacht dat het gat komt door een beet. Hoe de voorsluiting kapot is gegaan?? Geen idee! Er is niks waaraan ie kan vasthaken of iets dergelijks. Zelf zet hij z'n tanden niet in de deken. Pasvorm is ook prima.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 09:27

Mijn merrie heeft naast een klootviool gestaan vorige winter en haar Rhino Wug die ze voor de vijfde winter opheeft, heeft het prima doorstaan. Een eerdere klootviool heeft van het klittenband aan de voorkant bij de ring alleen het lostreklusje losgetrokken. Ik zou dus zeggen dat jouw deken ook best wat moet kunnen hebben en zou contact opnemen met de leverancier van de deken.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 09:52

Citaat:
Hoe de voorsluiting kapot is gegaan?? Geen idee!

Je hebt daar soms ook miskleunen tussen en daar doen ze echt niet moeilijk over als je ze de kans geeft om het te herstellen.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 10:04

rina schreef:
Starbreeze schreef:

Ook de Horseware Rambo is van ballistische stof ;)

Ohw :+

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 10:08

Al geprobeerd om een foto te maken van de schade en alles uit te leggen via de mail. Ik heb jaren geleden ook eens een mooie rambo gekocht.. binnen een week had ander paard zijn tanden erin gezet.. foto + uitleg en toen krijg ik een gratis plaksetje, en daarna heeft deken nog jaren zijn werk prima gedaan.
Zou iig eerst eens proberen of je op die manier iets kan regelen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 10:12

_Nelleke_ schreef:
Ik wil gewoon peilen of mijn gedachte over het feit dat ik vind dat een Rambo deken van Ballistic Nylon a 250+ euro langer mee moet gaan dan 5 dagen, ongeacht de omstandigheden, een realistische gedachte is.

Blijkbaar valt niemand hierover dus heb ik een onrealistisch beeld van de werkelijkheid. Dat is wat ik uit dit topic wil halen.

Nee hoor imo heb je geen onrealistisch beeld, maar ik heb ergens wat twijfels over de dynamiek in die groep paarden en of er niet toch een paard die deken heeft gesloopt. Je zegt dat je geen idee hebt hoe de sluiting kapot is gegaan, ik kan je vertellen dat ook paarden daaraan kunnen zitten trekken :D
Afbeelding

En ja hihi die deken heeft dezelfde sluiting als de jouwe, ik heb 1 Duo ;) Maar ook die is hier nooit kwa sluiting kapot gegaan. En dat kleine slopertje heeft toch echt wel goed getest. Nou was dit slopertje geen groot paard, maar wat staat er bij jullie in de groep? Zelfs een Rambo heeft ergens een grens van wat hij kan houden met plukken en trekken eraan. En als de groep nu net speelser is dan normaal, en als jou paard het middelpunt van die speelsheid is kan het natuurlijk gebeuren dat zijn deken het meest te verduren heeft. Of dat hij door het spelen te dicht bij de omheining is gekomen, en is blijven hangen. Punt is dat je er niet 24/7 bijstaat, en dus niet met zekerheid kan zeggen of het om een slechte deken gaat of er toch meer gebeurd is. Dus imo niet onrealistisch, maar wel met beperking tot onder alle omstandigheden. Dat kan nl geen enkele deken. Ook een canvasdeken niet. Kapot kan alles ;)

Ik heb het hier gewoon nog niet meegemaakt dat er 1 de deken kapot trok, of gesloopt werd door een ander. Maar bij een vriendin van me is het paard met een Rambo blijven hangen in de deur van zijn stal, die had een dusdanige winkelhaak dat je de deken af kon schrijven. Het kan dus wel kapot ;)

Tuurlijk kan je een keer een deken treffen met een stikselprobleem (heb het zelf nog niet gehad) maar dan nog moet je de verkoper wel de kans geven hem te bekijken. Stuur ze anders eens een Email met foto's wat hun gedachtes zijn over garantie.
Laatst bijgewerkt door rina op 09-10-14 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 10:13

Ik had dat met een rhino halsstuk 1 keer dragen en na rollen kapot... Bedrijf wou er niets van weten en maakte me nog belachelijk ook. Heb hem uiteindelijk maar laten repareren bij een vrouw hier in de buurt die het ook raar vond dat die zo snel stuk was en bedrijf er niets mee deed. ze heeft hem heel schappelijk kunne repareren. De deken zelf is nog wel heel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 10:16

Ik zou ook een foto maken en contact opnemen met horseware of de winkel waar je de deken hebt gekocht.
Mijn rambo's gaan al jaren mee. Een keer een Rambo vliegendeken gehad die ook na een week kapot was. Voortaan dus een goedkoop vliegendekentje maar in de Rambo regendekens/winterdekens blijf ik investeren.
Kan best zijn dat die van jou een productiefout heeft oid. Als dat niet zo is en horseware doet er niets aan; de dekens sluiten natuurlijk ook goed zonder die ringen. Hoewel t wel vervelend is, zo'n grote investering en zo snel kapot!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-10-14 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 10:16

Hoe krijgt hij het voor elkaar???
Hier gaan de Horsewaredekens ook altijd lang mee, 10 jaar is geen uitzondering.
Het enig wat wel eens sneuvelt is een zomer- of vliegendeken.

RvT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 10:18

linnie050 schreef:
Voor sluiting is misschien garantie maar die gaten niet denk ik.

Vorig jaar de Rambo Optimo gekocht. Binnen 3 dagen (!!) een gaatje aan de bovenkant van de startflap. Dat viel inderdaad niet onder de garantie. Divoza heeft het wel netjes gratis gerepareerd voor mij maar oh wat baalde ik!! Een deken van bijna €400,- na 3 dagen al beschadigd!!
Verder doet ie het prima hoor, al zag ik deze week toevallig wéér een gaatje door die ultra-sterk ballistische stof -O-

Jeroen1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 10:21

Ik heb ook zo sloper, ik heb nu een canvas new sealand deken.
Het is wat zwaarder en het lijkt dat hij net een tent heeft maar ze zijn super sterk.
Ik heb hem bij de onderstaande vandaan. De meneer heeft geen webshop dus gewoon bellen.
Ik was vorig jaar z'n 120 euro kwijt.
De deken is met een vlieskleed aan de binnenkant en alleen geen kont stuk of buikriemen.
In het begin was ik zo van hmm blijf dat dan wel zitten? Maar dit was totaal geen probleem.
En aangezien er geen windt of regen doorheen komt is het heerlijk warm.

Renco Paardendekken Renswoude

Dorpsstraat 47
3927BB
Renswoude
Telefoonnummer: 0318-571380

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 10:28

Mijn paard heeft de beruchte new sealand deken afgekregen en ergens onder het zand van de paddock verstopt. Ik had toen al een buiksingeltje erop laten zeten omdat hij hem er vaker af wist te krijgen.

Afijn, deken zoek en we hebben hem pas maanden later weer gevonden. Voor mij geen New Sealand dekken meer.

Maar, horseware heeft een goede garantie, daar zou ik gebruik van maken. Zeker voor de sluitingen, die mogen niet kapot gaan.