Hij staat in een kudde van 10 paarden waarin er vrij weinig tot geen onrust is. De paddock en het land zijn omheind met schrikdraad dus hij kan zich nergens aan schuren behalve aan de schuilstal. Schuren doet hij overigens niet, zowel met als zonder deken.
Omdat ik elk seizoen een nieuwe deken een te duur grapje begon te worden heb ik dit seizoen geïnvesteerd in een Rambo, met het idee dat ik er dan hopelijk 2 of 3 seizoenen (zoals de meeste mensen) mee zou doen. De deken heb ik besteld via een webshop en is een paar weken geleden binnengekomen.
Gezien het weer heeft hij de deken nog niet veel gedragen: gisteren was dag 5. Ik haalde 'm uit het land en wat bleek? Voorsluiting kapot!
De ring waaraan de musketons vastzitten is spoorloos. Bij nadere inspectie vond ik ook een gaatje in de voering (bij z'n bibs ergens waar verder geen druk staat) en een gat aan de buitenkant.
Ik kan de deken natuurlijk terugsturen voor garantie maar dan zit ik zonder deken. Bovendien heb ik er een hard hoofd in dat hij überhaupt een half seizoen meegaat als ie er na 5 dagen al zo aan toe is. Er gebeurd verder niks raars met de deken, maar ik heb wel een paard die in een groep staat. Daar zou een Rambo toch tegen bestand moeten zijn?
Eis ik iets van een deken wat onhaalbaar is? Ben ik gewoon niet realistisch als ik vind dat een deken langer dan een seizoen mee moet kunnen gaan? Ondanks dat een paard in een groep staat? Ik ben het inmiddels een beetje zat met het hele dekengemuts maar geen deken is geen optie. Daar hoef ik ook geen discussie over.
En ik heb er best wel een paar leuke dekentrekkers bij gehad, zelfs de staartflap is nooit kapot gegaan. Ik denk dus ook dat je gewoon pech hebt met deze deken. Maar ik moet er ook bijzeggen, ik heb allemaal originals, die met de gewone dubbele sluiting ipv zon ring.