Vaste hals of losse hals?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ketly

Vaste hals of losse hals?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 18:26

Ik heb meerdere topics gelezen, maar kreeg daar niet een duidelijk beeld van wat nou de juiste oplossing is. Het gaat om een winterdeken 400 grams.

Het enige wat ik heb gevonden is:

Losse hals

Voordelen
- Afneembaar

Nadelen
- Kan afzakken
- Niet waterdicht

Vaste hals

Voordelen
- Waterdicht

Nadelen
- Niet afneembaar
- Kan gaan schuren

Graag zou ik ervaringen van mensen willen horen met een vaste of losse hals. Wie kan mij hier bij helpen?

Junia

Re: Vaste hals of losse hals?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:31

Ik heb een losse. Ik neem hem er (bijna) nooit af, dus had net zo goed een vaste kunnen nemen. Alleen ik bedacht me pas toen ik de deken al had dat een hals wel handig zou zijn.

Ik heb er geen klachten over, hij is ook goed waterdicht. Welke ik precies heb weet ik niet uit m'n hoofd, in ieder geval van WeatherBeeta.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:35

De nadelen van een losse hals die jij noemt kan je wegstrepen bij een goede kwaliteit afneembare hals. Deze kan volledig waterdicht zijn en zakt niet af.
Een slechte kwaliteit vaste hals kan evengoed niet waterdicht zijn en afzakken.

Ik zou zelf altijd voor een afneembare hals gaan. Ook al heb je een hele goede die niet schuurt, de manen kunnen bij langdurig gebruik van een hals toch verstikken en uitvallen. Bij mooi weer gaan de halzen daarom hier altijd af.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:36

Ik heb een deken met losse hals. Zakt niet af en is waterdicht, moet er wel bij vermelden dat ondanks het een goede kwaliteitdeken is deze wel schuurt wat de manen betreft.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 18:37

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:39

Ik zou geen vaste hals doen. Beter gezegd, helemaal geen hals, ook niet als de paarden geschoren zijn. Het kost je de manen, en voor de enkele keren dat je je paard schoon wilt houden voor een wedstijd zijn er sleezy's te koop. Zitten veel prettiger voor een paard dan een vaste hals of een hood.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 18:41

Ik vind het toch wel erg fijn om een hals er bij, vooral als je schoon moet blijven en met een bonte is dat vrij lastig, vooral met deze. :+ Dus iedereen zou toch een afneembare hals gaan?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:43

Nee, ik zou niet voor een afneembare hals gaan. Ik zou voor een sleezy gaan.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:46

Ik zou voor de afneembare hals gaan. Ik zou wel kijken waar de binnenzijde van gemaakt is. Deze moet eigenlijk van glad nylon zijn wil je schuren van de manen voorkomen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:03

Gewoon een fatsoenlijke deken kopen, Bucas of Horseware bijvoorbeeld. Deze merken hebben losse halzen. Bij mij zijn er nog nooit manen gesneuveld door halsdekens en ze zijn ook perfect waterdicht.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 19:17

Ik heb de deken met de losse hals besteld, bedankt voor de tips allemaal. Zo kan ik nog kijken of het werkt met hals, als het te veel schuurt kan ik hem er af halen.