Eurostar stripe-in wassen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

PreHungaro

Eurostar stripe-in wassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 08:14

Goedemorgen bokkers! *\o/*

Ik rijd al jaren met de bekende Eurostar stripe-in pads.
Helaas blijf ik het wassen van deze pads enorm lastig vinden, op de een of andere manier blijft er altijd een hoop zand op de bovenkant van het dekje hangen, meer mensen die hier last van hebben?

Tot nu toe los ik dit op door het dekje nadat deze uit de was komt nog even met de hand af te wassen, maar het zou fijner zijn als ze gewoon helemaal schoon uit de was komen.

Gebruik een gewone wasmachine, 30 graden inclusief extra spoelen.
Ik hoop dat iemand de gouden tip heeft! :D

Jitske

Re: Eurostar stripe-in wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 11:44

Zo die gouden tip ben ik ook wel benieuwd naar!
Dit heb ik niet alleen met stripe-in dekjes, maar eigenlijk met alle pads. Nu doe ik als ze nog nat zijn een natte borstel eroverheen halen en als ze droog zijn de stofzuiger eroverheen, maar dat is best een hoop werk per dekje :oo

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:11

Ik heb het eigenlijk nog nooit aan de hand gehad. Hoe komt er dan eigenlijk zand op je dek? Van op de grond te liggen, of op het paard zelf? Dan moet je denk ik beter poetsen :+

Nuja goed, ik borstel die van mij altijd af met een rubberen borstel en klop ze dan op met een mattenklopper. Mams houdt niet van haren in de wasmachine dus alles gaat er zo een beetje af voor het dekje in de wasmachine gaat.

Ik heb trouwens alleen maar eurostar dekjes (en een smeerkees paard die 24/7 op de weide staat, maar nooit zand aan mijn dekje)

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:19

Hmm ook geen zand met deze dekjes.

Waar ik wel van baaaaaal is dat deze dekjes nergens meer verkrijgbaar zijn (uit assortiment)

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:22

Voor het wassen uitborstelen met een harde paardenborstel... Ik heb nooit last van zanderige of harige dekjes

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 15:26

Paard wordt gewoon netjes geborsteld voor het rijden hoor, heb het idee dat het meer een vermenging is van huidvet en vuil. Dekjes worden hier ook grondig geborsteld en gestofzuigd voor ze de was in gaan.... Misschien dat ik het probeer door ze een keer dubbel te wassen, ik ben benieuwd.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:16

Onnodig om nieuw topic aan te maken dus plaats het hier.

Hoe halen jullie de losse haren er onder uit? Echt een stofje waar het in blijf hangen.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:18

Doemaar, een panty mee wassen ( die je niet meer gebruikt ! ) ;)

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:20

doemaar schreef:

Hoe halen jullie de losse haren er onder uit? Echt een stofje waar het in blijf hangen.

Ik gebruik daar zo'n borstel met van die rubberen haren voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:20

Het zand wat je ziet is overtollig wasmiddel daar kunnen deze dekjes niet zo goed tegen... Wassen zonder wasmiddel dus en alleen beetje vlekkenspul op de vlekken doen.

Helliepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:23

Ik heb dit probleem alleen als ik meer dan 1 dekje tegelijk was... Zit er bij jou maar 1 dekje in de machine, of was je er meerdere tegelijk?

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:24

Yvank_ schreef:
Het zand wat je ziet is overtollig wasmiddel daar kunnen deze dekjes niet zo goed tegen... Wassen zonder wasmiddel dus en alleen beetje vlekkenspul op de vlekken doen.

Niet bij mij hoor. Dat is echt huidvet aan de buitenkant. Ik kan ze tot m'n grote frustratie ook niet schoon krijgen. Was er maar 1 per keer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:05

Was hem maar eens zonder wasmiddel :)

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:11

doemaar schreef:

Daar gebruik ik de stofzuiger voor :D

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:55

Hmm wassen zonder wasmiddel, valt altijd te proberen. Wat voor vlekkenmiddel gebruik je dan? Geen vanish? Ben bang dat ik dan witte vlekken krijg als ik dat er direct op doe.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:23

Ja stofzuiger heb ik ook gedaan maar haal je niet alles mee uit.

Ik gebruik ook weleens een rubberen ros borstel maar de onderkant van die dekjes gaan snel pluizen??

Zonder wasmiddel ga ik ook eens proberen voor het schoon krijgen want ik krijg er ook bruine vegen op. Die ik er wel af mee kan borstelen maar voorkom het liever.

Voor vlekjes smeer ik er pure Biotex (vloeibaar op) laat ik 24 uur goed intrekken. Heb van de week ossengal gehaald schijnt ook goed te werken voor vlekjes en kost maar €2,--

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:56

Ik gebruik meestal ossengal

naomipepsi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:38

uitkloppen/stofzuigen, váker wassen en je filter van je wasmaschine reinigen.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:50

Beetje dubbelzinnig eerder in dit topic zei ik geen last te hebben van bruine vegen... Had iets te veel gezegd want eerste keer wassen ging goed bij mijn andere ES dekjes die ik aan had geschaft werd het een ander verhaal :+

MAARRR VIND HET NOG STEEDS BALEN DAT ZE NIET MEER GEMAAKT WORDEN -:(-