Dekenvraag

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jess_Ashlinn

Dekenvraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-14 17:51

Hey,

Ik ben momenteel druk aan het zoeken naar dekens voor mijn paard. Maar wat is makkelijker, gewone waterdichte dekens met verschillende grams, of een waterdichte deken en dan onderdekens?

Ik zie even door de bomen het bos niet meer..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 17:53

Wij hebben beiden. Op dit moment een gewone waterdichte deken met wat vulling. Als het kouder wordt kan ik er dunne of dikkere dekens onder leggen. Zo heb ik ook regendekens waar ik een dikke of dunne deken onder kan leggen.
Als je paard buiten staat dan moet het altijd waterdicht zijn. Binnen kun je ook gewoon een stal deken doen (die wij dus vaak onder de regendeken leggen).

Merry98

Re: Dekenvraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 17:55

Ik heb beide. Een regendeken 0 grams / 100 grams is altijd fijn om te hebben.
voor nu als t wat regenachtig weer word.
Staldeken kan je evt onder je regendeken doen.
En een onderdeken 100 / 200 / 300 of 400 grams (een van die dekens) zijn fijn als je paard geschoren is.
En je kan ook een winterdeken 400 grams nemen of wat je wilt zodat je paard maar 1 deken op heeft.

HarmonieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 18:15

Het Horseware liner systeem is erg handig! Dan koop je de 0 grams Amigo Bravo-12 Turnout lite 1200d en kan je de deken uitbreiden met verschillende liners(is anders dan een onderdeken/kan je namelijk aan de bovendeken bevestigen) van verschillende diktes.
Ik vind de Amigo Bravo een erg sterke deken (1200 dn) die er na een half jaar veel gebruiken nog als nieuw uitziet. De deken sluit ook mooi om de hals. Je zou bij hevige regenval eventueel ook een hals aan de deken kunnen bevestigen (los te koop) maar die hebben wij nog niet nodig gehad.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 20:13

Eens met Yuci. Ik had eerst ook geen idee wat ik qua dekens moest. Ik heb van Amigo een ongevoerde regendeken gekocht. Laatst een 200gr waterdichte deken gekocht, ook van Amigo. En een liner (soort onderdeken) van 100gr besteld, die kan ik onder de regendeken of onder de 200gr doen, dus zo kan ik variëren van ongevoerde regendeken naar iets meer dan 100gr, naar 200gr en 300gr.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 20:45

Een waterdichte deken met onderdekens werkt heel fijn vind ik zelf, en veel van onze klanten vinden dat ook.

Bucas heeft sinds dit jaar ook onderdekens: de Select Liners. Deze kunnen onder ALLE type Bucas dekens, behalve onder de Freedoms.

Zie ook onze webshop www.bucaspaardendekens.nl

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 12:10

Ik werk liever met aparte dekens. Heb 0gr, 150gr, 300gr en nog een 400gr maar die wordt weinig gebruikt. Meerdere dekens boven elkaar vind ik zelf nogal een gedoe, al is het linersysteem van horseware zeker een fijn alternatief :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 12:15

het is imo voordeliger om 1 goede waterdichte te hebben en enkele onderdekens...

Zelf heb ik doorheen de jaren zowel een ongevoerde regendeken (dat al 3x vervangen geweest is) en 2 gevoerde dekens (200grams en 350grams), maar combineer vaak met een 100 en/of 200grams onderdeken of met een dun staldeken (katoen of 150grams).

Ingo_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:27

Hallo,

wat denken jullie van de bucas smartex extra? Ik ben namelijk ook op zoek naar een goed winterdeken voor mijn paard. Nu staat hij nog zonder, maar hij wordt binnen enkele weken geschoren. Ik zou graag voor een bucas deken gaan maar weet niet goed welke dikte. Hij staat voornamelijk in een binnenstal (af en toe een uurtje op de paddock bij droog weer). Ik vind vanalles over temperatuur ranges enzo, maar ik veronderstel dat dit gaat over niet geschoren paarden. Iemand ervaring met bucas smartex extra of medium bij geschoren paarden?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 10:10

Ingo_10 schreef:
Hallo,

wat denken jullie van de bucas smartex extra? Ik ben namelijk ook op zoek naar een goed winterdeken voor mijn paard. Nu staat hij nog zonder, maar hij wordt binnen enkele weken geschoren. Ik zou graag voor een bucas deken gaan maar weet niet goed welke dikte. Hij staat voornamelijk in een binnenstal (af en toe een uurtje op de paddock bij droog weer). Ik vind vanalles over temperatuur ranges enzo, maar ik veronderstel dat dit gaat over niet geschoren paarden. Iemand ervaring met bucas smartex extra of medium bij geschoren paarden?

De temperatuurranges betreffen inderdaad ongeschoren paarden.

Wat voor dekens heb je al tot je beschikking? Of heb je nog geen enkele deken voor je paard?