Boommaten Anatomica Octant

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

First_Unique

Boommaten Anatomica Octant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 22:01

Hallo allemaal,

Ik ben mijn zoektocht gestart naar een nieuw dressuurzadel. Op dit moment heb ik een Anatomica Orion op proef en ik moet zeggen, wat een heeeeerlijk zadel!

Nu ben ik net op een Anatomica Octant zadel gestuit, en ik had al zo her en der gelezen dat de Octant variant vaak wel weer net verkozen wordt boven de Orion versie. Wel lees ik dat de octant versie verschilt qua boommaat met de Orion... De Octant boommaat valt kleiner uit dan de Orion.

Is het echt zo dat als ik een Orionzadel boommaat 2 nodig heb, dat ik dan voor een Octant zadel boommaat 3 moet kiezen?

Uiteraard moet het daarna nog wel gepast worden maar het is niet handig als ik niet weet naar welke boommaat ik moet zoeken wil ik het meeste kans hebben op slagen :)

Ik hoor het graag van jullie want hierdoor kan ik mijn zoektocht weer verder voortzetten!

alvast bedankt!

MissMiekjee

Re: Boommaten Anatomica Octant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 07:31

Ik zou met deze vraag even een zadelmaker contacteren. Vragen staat vrij dus kost je ook niks. Zelf heb ik niet de ervaring dat de een breder uitvalt dan de ander, maar de enige manier om daar achter te komen is door een zadelmaker te vragen ;).

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 10:48

Ik denk dat je het beste Drunens Ruiterhuis kan opbellen, zij zijn importeur van dit merk.
Zelf heb ik die ervaring ook niet, volgens mij is de opbouw van de Octant en de Orion hetzelfde.

First_Unique

Re: Boommaten Anatomica Octant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 22:37

Bedankt voor jullie berichtjes.
Ik heb vandaag ook een octant boom 3 opgehaald. De boom is inderdaad wat breder als de 2 van Orion :)
Dus boommaten staan volgens mij inderdaad gelijk aan elkaar :)