eczeem deken schuift

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

eczeem deken schuift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 21:50

Heyhoi bokkers,

Mijn verzorgpaard, een 20 jarige fjord merrie, heeft helaas zomereczeem. Nu is dit, gelukkig, goed te verhelpen met een zomereczeem deken. Alleen schuift de deken altijd, en dit zorgt vaak juist voor wondjes bij de singel bij de voorbenen, en bij de achterbenen.

Het gaat om deze deken: Afbeelding
Alleen hebben we het buikstuk moeten vervangen door een singel, maar toen het buikstuk nog in gebruik was bleef het ook niet goed liggen.

De deken schuift gelukkig niet naar voren of achteren, maar wel naar links en rechts... Hierdoor schuurt het onder haar 'oksels' en trekt het ook aan een kant bij haar achterbenen heel strak naar boven, dus krijgt ze daar ook kleine wondjes. Wie heeft de gouden anti-schuif tip?!

MarlindeRooz

Re: eczeem deken schuift

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 21:50

Een andere deken kopen, dit model past gewoon niet bij jouw paard.

Ik raad een rambo aan! :j

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 21:52

Helaas is het niet aan mij om een nieuwe deken te kopen, maar ik zal de naam onthouden voor als.
Ook krijgt ze sowieso een nieuwe deken volgend jaar. Ze heeft maat groot paard in plaats van haar maat omdat ze véél te dik was en gewoon niet in haar eigen maat paste. Het gaat er dus om voor deze maand of twee een oplossing te hebben.
Laatst bijgewerkt door Nala op 04-10-14 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 21:57

waarschijnlijk schuift hij omdat hij te groot is, zou ze nu wel een maat kleiner kunnen hebben, zoja zou ik hem in het midden van de rug even innemen

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 21:59

Helaas heb ik absoluut geen idee hoe ik zoiets zou moeten doen, of wie zoiets voor mij zou kunnen doen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 22:03

Tja, tip, heb er geen..
Op Sjol liggen ze redelijk totdat ze gaan lubberen omdat ze ouder worden en nat zijn geweest bij herhaling.
Gezien de lekker simpele altijd pas vorm had ik een te kleine voor Sjol op Heps gegooid, nou die maakt er feestje van niet klein beetje scheef, maar die trekt de achterkant gewoon paar keer per dag uit en zit er dan mee in de knoop.
Die loopt nu weer gewoon bloot, maar hier wordt je af en toe echt opgegeten als paard en mens...
Heeft een bugbuster nu, die blijft wel liggen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 23:46

En een dekenriem.Mijn pony had de dekens scheef op haar lijf liggen.Nu bij haar oksels en voor haar heupen een riem en alles blijft op de plek.De riemen gebruik ik voor alle dekens.De riem is elastisch.