Het kopijzer lag (deels) bloot vanwege wat losse stiksels. Er stak een stuk een beetje af van het zadel. Ik dacht dat het gewoon los uit het leren "houdertje" geschoten was (lees: ik stak mijn kop in het zand). En besloot er niet te veel achter te zoeken. Maar het bleef me achtervolgen.
Vandaag heb ik er een stalgenoot naar laten kijken en na wat onderzoek, word mijn nachtmerrie waar. De laatste 5 cm van het kopijzer is los van de rest
. We hebben het hier over een kieffer munchen (veelzijdigheid) van +- 15 jaar oud, dat ik vorige maand samen met mijn paard heb gekocht voor een schappelijke 150 euro. (Ik heb de oude eigenaar gemaild of ze iets voor me kan beteken).
Ik zou graag willen weten of dit gerepareerd/vervangen kan worden voor een normale prijs, gezien de prijs en staat van het zadel. Of misschien zegt de zadelmaker wel dat het oude zadeltje helemaal niet zo goed ligt en dat het daarom geen zin heeft om het te maken. Zo niet dan heb ik voor een klein budget een nieuw (tweedehands) zadel nodig (kunststof/leer, zo hard als beton voor de ruiter, het zal me een worst wezen). Dus waar ik ook naar opzoek ben is een kundige zadelmaker, met (goedkope) nieuwe (tweedehands) zadels. Mijn merrie staat gestald in Bennekom.